موضوعات وبسایت : سلامت

نقش زن در پیشرفت مرد

نقش زن در پیشرفت مرد

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 27 آبان 1399 ساعت 17:00

جهت درج تبلیغات با قیمت مناسب در این سایت میتوانید به آی دی تلگرام زیر پیام دهید

@AlirezaSepand



در این پست یک مطلب با عنوان نقش زن در پیشرفت مرد را مطالعه خواهید کرد.

شاید تفکر بسیاری از زنان این باشد که مرد نیازی به حمایت آنان احساس نمی کند یا از اینکه مورد تحسین قرار بگیرد ارزشی قائل نیست، در صورتی که بسیاری از مردان موفق که در زندگی خود به موفقیت های قابل توجهی دست یافته اند به نقش همسرانشان در این دستیابی اعتراف کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان زنان، مَثَل معروف «پشت سر هر مرد موفقی یک زن موفق قرار دارد» را بارها شنیده ایم. در عصر کنونی باید بیش از گذشته بر این مثل تأکید کنیم، چرا که در دنیای حاضر زن خودش سرگرم مشغله های فراوانی بیرون از خانه است و باید بیشتر توجهش به شغل خودش باشد تا همسرش؛ با این حال کار و مشغله های زنان باعث کاهش مسئولیت آنها در برابر همسرانشان نشده است. بسیاری از مردان جوان را در جامعه می بینیم که بعد از ازدواج به قدری پیشرفت کرده اند که قابل باور نیست. البته عکس این موضوع هم صادق است و مواردی یافت می شود که معکوس این روند است. اما به طور کلی نقش زنان در پیشرفت مردان حقیقتی انکارناپذیر است و باید نقش زن در زندگی مرد را جدی گرفت.

مسلماً مردان می توانند بسیاری ازکارها را بدون نیاز به همسرانشان انجام دهند اما حمایت کامل زنان از مردان می تواند مسیر موفقیت را کوتاه و آسان سازد.

مردانی که در زندگی خود به دنبال کسب جایگاه والا و مهم هستند می توانند شانس خود را برای رسیدن به این هدف با انتخاب یک همسر خوب افزایش دهند. داشتن یک «همسر خوب» برای مردان به اندازه داشتن یک مدرک تحصیلی بالا برا کسب کار ضروری است، و این موضوعی است که بسیاری ازمردان آن را در زندگی نادیده می گیرند.

موفقیت یک مرد زمانی حاصل می شود که از نظر احساسی به خوبی تأمین شود و در زندگی متأهلی احساس خوشبختی کند. به این موضوع نیز می توان از بُعد منفی نگریست؛ یک زن اگر موجب نارضایتی و عدم تأمین نیازهای همسرش شود تأثیر منفی و مخربی بر او می گذارد، بنابراین برای دستیابی به پیشرفت در ابعاد زندگی رابطه زناشویی باید در مسیر درست هدایت شود.

اینکه حمایت زن از مرد به چه معناست مقوله ای است که ابعاد گسترده دارد و نیازمند بررسی عمیق است.

گفتگوی خبرنگار آرمان زنان با روانشناس و مشاور خانواده را می خوانید که به این موضوع پرداخته و آموزش هایی در این زمینه برای زنان دربردارد.

محبوبه ابوطالبی با بیان اینکه زنان می توانند نقش موثری در موفقیت همسرانشان ایفا کنند اظهار کرد: اصلی ترین نیاز یک مرد حمایت از سوی همسر است، بنابراین لازم است زن تفسیر حمایت از مرد را بفهمد تا بداند در چه صورتی همسرش احساس می کند مورد حمایت قرار گرفته است.

وی افزود: تشویق و پشتیبانی زنان از همسرانشان تاثیر مهمی در پیشرفت مردان در ابعاد گوناگون دارد و هر اندازه که مردان مورد تأیید قرار بگیرند با اعتماد به نفس بیشتری امور زندگی را دنبال می کنند، وقتی همسران همدیگر را باور داشته باشند و بجای نفی یکدیگر به هم کمک کنند به راحتی بر مشکلات فائق می آیند و زندگی مشترک در گرو یکدلی، همفکری و احترام متقابل است.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: یکی از موارد در بالا بردن اعتماد به نفس مردان مورد تحسین قرار گرفتن از سوی همسر است که البته در جامعه ما این کار از نظر زنان سخت است چرا که زنان از شرایط معمول جامعه راضی نیستند و فشار شرایط کاری بیرون از منزل، بچه داری و خانه داری، باعث فشار روانی بر زن می شود، بنابراین تحسین مرد از سوی زن کاری بسیار دشوار می شود. اما نکته اساسی این است که تحسین مرد از سوی زن به قدری تاثیرگذار است که انرژی مضاعفی در مرد برای کار و تلاش و همراهی بیشتر با زن ایجاد می کند.

این روانشناس و مشاور خانواده در پاسخ به اینکه «یک زن خوب» چه ویژگی هایی دارد افزود: همسر خوب زنی است که به مرد عشق بورزد و در انجام امور منزل از هیچ تلاشی فروگذاری نکند و با هوشمندی و عدم خودخواهی مرد را از نظر شخصیتی قدرتمندتر کند و در عوض زنان خودخواه تنها نظریات خود را تحمیل و اجرا می کنند که این عمل چیزی جز تضعیف روحیه و تخریب شخصیت مردان ندارد.

وی ادامه داد: بیشتر هزینه های یک خانواده مربوط به امور خانه است و اگر در این امر تعادل برقرار نباشد باعث ایجاد نگرانی می شود و آرامش حاکم بر فضای خانه از بین می رود. بنابراین زنان می توانند با مدیریت مالی به موفقیت اقتصادی همسرانشان کمک کنند.

ابوطالبی اذعان کرد: زنان موفق در صورت لزوم خود را وقف همسر و خانواده می کنند و این حمایت و همراهی از سوی زن دستیابی به موفقیت را برای مرد آسانتر می کند.

************

زنان همواره در طول تاریخ از همسران خود حمایت کرده اند و نکته حائز اهمیت این است که مردان نیز نباید از حمایت همسرانشان دریغ کنند؛ اگر زن به درستی با وی رفتار می کند حتما رفتاری مشابه او داشته باشند، اگر زن به او احترام می گذارد مرد باید حتما احترام متقابل بگذارد.

شاید تفکر بسیاری از زنان این باشد که مرد نیازی به حمایت آنان احساس نمی کند یا از اینکه مورد تحسین قرار بگیرد ارزشی قائل نیست در صورتی که بسیاری از مردان موفق که در زندگی خود به موفقیت های قابل توجهی دست یافته اند به نقش همسرانشان در این دستیابی اعتراف کرده اند و به تاثیر زنان در رسیدن به اهداف بزرگ زندگیشان تأکید کرده اند.

انتهای پیام/

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر