موضوعات وبسایت : سلامت

حدیث در مورد مواد غذایی

نویسنده : سمانه KZ | زمان انتشار : 07 مرداد 1398 ساعت 21:41

10 نکته در مورد مصرف میوه‌ها از منظر طب اسلامی10 نکته در مورد مصرف میوه‌ها از منظر طب اسلامی

خداوند خاستگاه هر میوه‌ای را در شرایط مکانی و زمانی خاصی قرار داده تا بتوان از آن‌ها در جهت سلامتی به درستی استفاده کرد؛ مثلاً مصرف هندوانه و خربزه - با توجه به نوع مزاج و ترکیبات آن‌ها – در فصل سرما، به هیچ عنوان مورد قبول نیست چرا که موجب بیماری می‌شوند.

خواص شگفت انگیز سویق در روایاتخواص شگفت انگیز سویق در روایات

در طب اسلامی سویق عبارت از؛ تفت داده آرد برخی حبوبات، بدین صورت که مثلا آرد گندم را تفت می دهند و سبوس گندم را نیز جداگانه تفت می دهند، بعد از الک کردن آن ها را با هم مخلوط می کنند. سویق خواص فوق العاده ای دارد که در ادامه برخی از آن ها را آورده ایم...

افطار و سحری در روایات و احادیثافطار و سحری در روایات و احادیث

پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه اطهار علیهم السلام سفارش های تغذیه ای برای افطار و سحر ما داشته اند که در ادامه به برخی از آن ها پرداخته ایم؛ با ما همراه باشید...

غذا خوردن به سبک ایرانی - اسلامیغذا خوردن به سبک ایرانی - اسلامی

غذاخوردن در هر کشوری آداب و سبک خاص خود را دارد؛ مثلاً آدابی که چینی ها، ژاپنی ها یا ایتالیایی ها هنگام غذا خوردن رعایت می کنند با سبک و آیین غذا خوردن ما ایرانی ها تفاوت های زیادی دارد.

احادیث نقل شده در خصوص اهمیت شیراحادیث نقل شده در خصوص اهمیت شیر

در کتاب معتبر کافی از امام صادق (ع) روایت شده است که شخصی از ایشان پرسید: من در بدنم احساس ضعف می کنم. فرمودند: بر تو باد مصرف شیر چرا که گوشت را می رویاند و استخوان را استحکام می بخشد.

نقش تغذیه در تربیت از نگاه امام رضا (ع) نقش تغذیه در تربیت از نگاه امام رضا (ع)

مطابق تعالیم قرآن و آموزه های اهل بیت علیهم السلام تغذیه نه تنها بر جسم انسان تأثیرگذار است بلکه سایر خصوصیات روحی و رفتاری او را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

توصیه های پزشکی امام رضا (ع) برای فصل زمستان توصیه های پزشکی امام رضا (ع) برای فصل زمستان

امام رضا (ع) در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری و برای تقویت سیستم دفاعی بدن و حفظ تندرستی دستورالعمل های مفیدی ارائه کرده اند که حجامت، رعایت اعتدال، توجه به تدابیر ماه ها و فصل ها و استفاده از میوه ها و غذاهای متناسب با زمان و مکان از این جمله است.

خواص درمانی کندر در روایاتخواص درمانی کندر در روایات

کندر، شیره گیاهی به همین نام است که مزه ای گس و تلخ دارد و درمانگران طب سنتی از قدیم آن را برای درمان بسیاری بیماری ها مورد استفاده قرار می دادند که به سه صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می شده است.

20 توصیه ناب تغذیه ای از امام رضا (ع)20 توصیه ناب تغذیه ای از امام رضا (ع)

کسانی که به ضعف حافظه دچارند، بهتر است همه روزه هفت مثقال کشمش سیاه، ناشتا بخورند و نیز سه تکه زنجبیل که در عسل خوابانده اند (زنجبیل پرورده) با کمی خردل ضمن غذای روزانه خود بخورند.

خواص حبوبات در بیان امام رضا (ع)خواص حبوبات در بیان امام رضا (ع)

حبوبات را باید بهترین گروه مواد غذایی دانست که می توانند جایگزین مناسبی برای گوشت ها باشند چرا که سرشار از انواع ویتامین ها و پروتئین های گیاهی و مواد معدنی و املاح مورد نیاز بدن است.

خوردن و آشامیدن از نگاه دینخوردن و آشامیدن از نگاه دین

رسول خدا(ص) می‌فرمایند: هر کس غذای حلال بخورد فرشته‌ای بالای سرش بایستد و برایش آمرزش بخواهد تا از خوردن فارغ شود.

خواص درمانی عدس از نگاه معصومین(ع)خواص درمانی عدس از نگاه معصومین(ع)

بر شما باد عدس، زیرا که مبارک و مقدس است، دل را نرم و اشک چشم را زیاد می نماید، هفتاد پیغمبر او را مبارک گردانیده اند که اخر آن ها عیسی بن مریم است.

20 حدیث از رسول اكرم(ص) درباره 20 خوراکی20 حدیث از رسول اكرم(ص) درباره 20 خوراکی

شما را سفارش مى‌كنم به خوردن مویز، زیرا صفرا را برطرف مى‌كند، بلغم را از بین مى‌برد، اعصاب را قوى، خستگى را دور، اخلاق را خوب مى‌كند، به روح رامش مى‌بخشد و غم را مى‌برد.

سفارش امام رضا(ع) برای ماه دی سفارش امام رضا(ع) برای ماه دی

امام رضا(ع) برای پیشگیری از زکام در فصل زمستان می‌فرمایند: هر کس می‌خواهد در همه زمستان از زکام ایمن بماند هر روز، سه لقمه عسل با موم آن بخورد.

زود صبحانه خوردن فایده دارد؟زود صبحانه خوردن فایده دارد؟

محدوده زمانی که برای مصرف صبحانه در نظر گرفته می‌شود، بین ساعت 6 تا 5/8 صبح است و چه بهتر که در فرصتی میان این ساعت صبحانه خورده شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر