موضوعات وبسایت : سلامت

بارداری هفته به هفته اوما

بارداری هفته به هفته اوما

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 31 تیر 1398 ساعت 12:24

loader.svg

بانوی عزیز، احتمالاً شما یا باردار هستید و یا تصمیم به باردار شدن گرفته اید. نگرانی های خود را در دوران بارداری به گروه سلامت اوما بسپارید. دوران بارداری برای شما بسیار ویژه، جذاب و در عین حال بسیار با اهمیت می باشد، آگاهی هر چه بیشتر شما از این دوران به شما کمک می کند در کمال صحت و سلامت  مسیر پرپیچ و خم خود را در طول این 9 ماه طی نمایید مسیری که درنهایت به تولد کوچولوی سالم و دوست داشتنی منتهی خواهد شد. تغییرات بدن شما در طول هفته های بارداری، رشد و تکامل جنین در طول این هفته ها، توصیه ها و علائم طبیعی بدن، ورزش و تغذیه مناسب و هشدارهای موجود همه و همه بطور کامل در بارداری هفته به هفته مورد بررسی قرار خواهند گرفت با گروه اوما و متخصصان اومایی همراه  باشید.

بارداری هفته به هفته به سه بخش سه ماهه اول، سه ماهه دوم و سه ماهه سوم بارداری تقسیم می شود.

سه ماهه اول بارداری

سه ماهه دوم بارداریسه ماهه سوم بارداری

فیلم مراحل رشد جنین

فیلم تغییرات بدن شما در طول دوران بارداری

سه ماهه اول بارداری


سه ماهه اول بارداری  شامل هفته یکم تا هفته سیزدهم بارداری است. بعد از لقاح و لانه گزینی و تقسیم سلولی، رویان ایجاد می شود. رویان در حقیقت دو لایه سلولی است که منشأ ایجاد تمامی ارگانها و اعضای بدن جنین در طول این نه ماه می باشد. رویان به سرعت رشد پیدا می کند و به جنین تبدیل می شود اندازه جنین در ابتدا تنها به بزرگی یک دانه لوبیا است، جنین کوچک همواره در حال تکان خوردن می باشد. قلب به سرعت می تپد،  روده در حال شکل گیری بوده و قسمت مردانه و یا زنانه جنین به همراه پلکها، دهان و بینی نیز در حال ایجاد می باشند.

در هفته یکم از بارداری هفته به هفته، در واقع شما باردار نیستید و لقاحی صورت نگرفته است بلکه بطور توافقی اولین روز از آخرین پریود شما در قبل از آغاز بارداری بعنوان روز اول بارداری درنظر گرفته می شود. پس اگر قصد باردار شدن در این سیکل ماهیانه خود دارید تاریخ آغاز این هفته را برای محاسبه سن بارداری و زمان تقریبی زایمان خویش بخاطر بسپارید.

loader.svg

در هفته دوم از بارداری هفته به هفته، پتانسیل این وجود دارد تا زندگی شما تغییر کند. شما به روز تخمک گذاری نزدیک می شوید، اگر تخمک آزاد شده با اسپرم ملاقات کند شما در مسیر بارداری قرار می گیرید.

loader.svg

در هفته سوم از بارداری هفته به هفته، نی نی شما شبیه یک توپ کوچک است که از چندصد سلول تشکیل شده است و این سلولها به سرعت در حال تکثیر می باشند.

loader.svg

در هفته چهارم از بارداری هفته به هفته، نی نی شما یک رویان بسیار کوچک است که از دو لایه تشکیل شده است و جفت او در حال شکل گیری می باشد.

loader.svg

در هفته پنجم از بارداری هفته به هفته، رویان کوچولو مثل یک دیوونه در حال رشد است و شما ممکن است با بخشی از ناراحتی های بارداری مانند سینه درد و خستگی روبرو شوید.

loader.svg

در هفته ششم از بارداری هفته به هفته، بینی، دهان و گوش نی نی در حال شکل گیری است و شما ممکن است احساس ناراحتی صبحگاهی و همچنین لکه بینی داشته باشید.

loader.svg

در هفته هفتم از بارداری هفته به هفته، نی نی شما هنوز دمی کوچک دارد و دست و پاهای او در حال درست شدن می باشنداندازه رحم شما هم دو برابر می شود تا جای شیطنت های این کوچولو را داشته باشد.

loader.svg

در هفته هشتم از بارداری هفته به هفته، نی نی به طور دائم در حال حرکت است ولی بدیل اندازه کوچکش قادر به احساس آن نیستید. ممکن است در این هفته تصمیم به انجام آزمایشات بارداری نمایید.

loader.svg

در هفته نهم از بارداری هفته به هفته، نی نی شما تقریباً 2.5 سانت طول دارد و دارد تلاش می کند بیشتر شبیه یک انسان شود، ناراحت نشوید این یک واقعیت است. شما کم کم متوجه افزایش قطر کمر خود خواهید شد.

loader.svg

در هفته دهم از بارداری هفته به هفته، جنین دیگر حیاتی ترین مرحله از رشد خود را به پایان رسانده است. اندام ها و ارگان ها اکنون در سر جای خود قرار دارند و آماده رشد هر په بیشتر می باشند.

loader.svg

در هفته یازدهم از بارداری هفته به هفته، دست های نی نی به سرعت باز و بسته می شوند و جوانه های کوچک دندان در زیر لثه نمایان می گردند.

loader.svg

در هفته دوازدهم از بارداری هفته به هفته،انگشتان کوچک پای نی نی خم و راست می گردند و مغز او با جدیتی در حال رشد است و کلیه ها نیز دفع ادرار را آغاز می کنند.

loader.svg

این آخرین هفته از سه ماهه اول بارداری شما می باشد. نی نی اکنون اثر انگشتی یگانه برای خود دارد و قد او به 8.5 سانتیمتر می رسد.

loader.svg

سه ماهه دوم بارداری


سه ماهه دوم بارداری  شامل هفته چهاردهم تا هفته بیست و هفتم است. در آغاز سه ماهه دوم بارداری، طول جنین حدود 9 سانتیمتر و وزنش 40 گرم می باشد. جنین کوچک که اکنون اثر انگشتی یکتا برای خود دارد در محل مورد نظر خود استقرار می یابد و قلبش 25 لیتر خون در طول شبانه روز پمپاژ می کند. بعد از گذشتن چند هفته اسکلت نی نی سخت تر شده و از حالت غضروفی لاستیکی به استخوانی تبدیل می شود. او توانایی شنیدن خود را افزایش می دهد. شما به احتمال زیاد تکان ها و لگد های کوچولوی خود را احساس می کنید البته اگر تا به امروز متوجه نشده باشد.

هفته چهاردهم بارداری

در هفته چهاردهم از بارداری هفته به هفته، خصوصیات ریز و منحصر به فرد کودک شما در حال توسعه و شکل گیری می باشند و شما احساس انرژی بیشتر می کنید و حالت تهوع و دیگر حالتهای آزار دهنده کمتر به سراغ شما می آید.

loader.svg

در هفته پانزدهم از بارداری هفته به هفته، نی نی شما نور را می تواند احساس کند و جوانه های چشایی وی در حال ایجاد می باشند. یک سوال! بینی شما گرفته است؟ بله این از عوارض تعجب برانگیر بارداری می باشد.

loader.svg

در هفته شانزدهم از بارداری هفته به هفته، نی نی شما اکنون آماده برای رشد باور نکردنی است. در چند هفته آینده وزن او دو برابر شده و چندین سانتیمتر به قدش اضافه می شود.

loader.svg

در هفته هفدهم از بارداری هفته به هفته، اسکلت بدن نی نی از حالت غضروفی نرم به استخوانی سخت تبدیل می گردد و بند ناف نیز ضخیم تر و محکمتر خواهد شد.

loader.svg

در هفته هجدهم از بارداری هفته به هفته، اندام تناسلی کوچولوی شما به اندازه کافی توسعه یافته است تا در تصاویر سونوگرافی جنسیت او قابل تشخیص باشد. یک سوال دیگر! گرسنه اید؟ افزایش اشتها در دوران بارداری امری کاملاً عادی می باشد.

loader.svg

در هفته نوزدهم از بارداری هفته به هفته، برای نی نی خود آواز بخوانید و با او صحبت کنید، او احتمالاً صدای شما را می شنود. ممکن است بدلیل کش آمدن رباط ها دردی در اطراف بدن خود احساس کنید.

loader.svg

به شما تبریک می گوییم، در هفته بیستم از بارداری هفته به هفته،نیمی از بارداری خود را با موفقیت به پایان رسانده اید، نی نی شما هم اکنون مقدار بیشتری مواد را از طریق دهان می بلعد که خود باعث ایجاد مدفوع جنینی می شود.

loader.svg

در هفته بیست و یکم از بارداری هفته به هفته شما احساس می کنید نی نی در حال حرکت است، اون تکن خوردن های اولیه دیگه به ضربات لگد واقعی تبدیل شده. یه واقعیت جالب، نی نی شما دیگر برای خودش دوتا ابرو دارد.

loader.svg

در هفته بیست و دوم از بارداری هفته به هفته، نی نی شما در حال شبیه کردن خود به یک نوزاد مینیاتوری است، دیگه لگد پراکنی های کوچولوتون برای شما به قشنگترین و دلچسب ترین عادت تبدیل شده.

loader.svg

در هفته بیست و سوم از بارداری هفته به هفته، وقتی شما حرکت می کنید نی نی حرکت شما را احساس می کند. شما خیلی زود متوجه تورم پا و مچ پای خود خواهید شد.

loader.svg

در هفته بیست و چهارم از بارداری هفته به هفته نی نی شما مثل بلال دراز و لاغر است و رحم شما به اندازه توپ فوتبال بزرگ شده است.

loader.svg

در هفته بیست و پنجم از بارداری هفته به هفته، نی نی شروع به جذب چربی در بدن خود می کند و موهای براقش رشد بیشتری می نماید.

loader.svg

در هفته بیست و ششم از بارداری هفته به هفته، نی نی شما مشغول استنشاق و دم و بازدم مایع آمونیاک است که تمرین خوبی برای تنفس در زندگی جدیدش در بیرون از رحم می باشد.

loader.svg

در هفته بیست و هفتم از بارداری هفته به هفته قرار دارید احتمالا گاهی احساس غلغلک میکنید؟ این مسئله می تواند بخاطر سکسکه کوچولوی شما باشد. اوهمچنین اکنون چشم های خود را باز و بسته می کند و انگشتان خود را می مکد.

loader.svg

سه ماهه سوم بارداری


سه ماهه سوم بارداری  شامل هفته بیست وهشتم تا هفته چهلم بارداری است. در آغاز سه ماهه سوم، وزن جنین تقریباً یک کیلوگرم است. او هم اکنون می تواند چشمک بزند. پوست جنین در سه ماهه سوم بارداری با جذب بیشتر چربی چروکدیگی های خود را برطرف کرده و به پوستی صاف تبدیل خواهد شد. ناخنهای دست و پا رشد می یابند و موهای واقعی مانند نوزاد بر روی سر ایجاد می شود. میلیاردها نورون مغزی ایجاد می گردند و نی نی جهت وزن گیری بیشتر هفته های آخر بارداری را در رحم مادر سپری می کند و در نهایت در هنگام زایمان میانگین وزن نوزادن به 3 کیلوگرم و قد به 48 سانتیمتر خواهد رسید.

در هفته بیست و هشتم از بارداری هفته به هفته به سه ماهه آخر بارداری وارد می شوید، تکامل چشم ها در جنین او را قادر می سازد تا اشعه های نور عبور کرده از رحم را درک نماید.

loader.svg

در هفته بیست و نهم از بارداری هفته به هفته، ماهیچه ها، شش و ریه نی نی شما در مسیر تکامل قرار دارد. سر رشد می کند تا اتاقی برای توسعه هر چه بیشتر مغز ایجاد نماید.

loader.svg

ر هفته سی ام از بارداری هفته به هفته، نی نی شما تقریباً 1.4 کیلوگرم وزن دارد این در حالی است که شاید شما درگیر نوسانات خلقی، وسواس در ظاهر جدید خود و خستگی های بدنی و فکری باشید.

loader.svg

در هفته سی و یکم از بارداری هفته به هفته، ضربات قوی نی نی ممکن است مانع خوابیدن راحت شما در شب گردد و همچنین شما انقباضات براکستون هیکس (انقباضات رحمی) را احساس خواهید کرد.

loader.svg

در هفته سی و دوم از بارداری هفته به هفته، کوچولوی شما فربه تر از پیش شده و به دنبال آن رحم شما بزرگتر خواهد شد و این مسئله می تواند منجر به سوزش سر دل و تنگی نفس گردد.

loader.svg

در هفته سی و سوم از بارداری هفته به هفته وزن نی نی شما به کمی بالاتر از 1800 گرم می رسد و سنگینی شکم شما باعث می شود با سختی بیشتری در راه رفتن مواجه باشید همچنین ممکن است راحتی پیشین خود را در رخت خواب نداشته باشید.

loader.svg

در هفته سی و چهارم از بارداری هفته به هفته، ریه، شش و سیستم عصبی مرکزی نی نی شما بطور کامل تکامل یافته است و سرگیجه، خستگی شما کمتر خواهد شد.

loader.svg

در هفته سی و پنجم از بارداری هفته به هفته جای نی نی شما بسیار گرم و نرم است و درحال لم دادن و استراحت می باشد، با اینکه حرکاتش کمتر شده است ولی شما مکرراً او را احساس می کنید.

loader.svg

در هفته سی و ششم از بارداری هفته به هفته،در این هفته نی نی روزانه 30 گرم وزن اضافه می کند و ممکن است با نزدیک شدن به روز موعود، پایین آمدن او را به سمت لگن خود احساس کنید.

loader.svg

در هفته سی و هفتم از بارداری هفته به هفته مغز و سیستم تنفسی نی نی به رشد خود ادامه می دهند و ممکن است شما با ترشحات و انقباضات واژنی بیشتری برخورد نمایید.

loader.svg

در هفته سی و هشتم از بارداری هفته به هفته نی نی شما پنجه های قوی دارد و به زودی آن را بر روی صورت و دستهای فرد دیگر امتحان می کند! به هر حال آنچه که مهم است مواظب پره اکلامپسی و یا همان مسمومیت در بارداری باشید.

loader.svg

در هفته سی و نهم از بارداری هفته به هفته مراحل رشد نی نی شما به طور کامل طی شده است و دیگر باید آماده خوش آمد گویی او به این جهان باشید. در صورتی که کیسه آب شما پاره شد و یا دردهای زایمان داشتید به پزشک خود و یا بیمارستان مراجعه نمایید.

loader.svg

در هفته چهلم و پایان بارداری هفته به هفته،نی نی شما به اندازه یک کدو تنبل کوچک است، اگر هنوز باردار هستید نگران نباشید این مسئله کاملاً طبیعی است و به زمان در نظر گرفته شده بعنوان روز اول بارداری شما مربوط می شود.

loader.svg

آیا این مقاله را دوست داشتید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر