موضوعات وبسایت : سلامت

کارهایی که یک جوان باید انجام دهد

کارهایی که یک جوان باید انجام دهد

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 24 اسفند 1399 ساعت 02:25

78okok.jpg

زمان را هدر ندهید، زیرا زندگی از آن ساخته شده است.
مهم نیست که چند سال دارید تا بخواهید از زمان تان به طور کامل استفاده نمایید اما 20 تا 30 سالگی، حیاتی ترین زمان عمر است. برخی این سال ها را سال های سازنده عمر بشر تلقی می کنند و عاداتی که در این سن برای خود می سازید، باقی زندگی شما را رقم می زند.
بهترین راه برای گذران این زمان طلایی چیست؟
ما از میان ویدئوهای TED و مطالب Quora چند مورد راه گشا برای تان پیدا کردیم.

1- روی مهارت های مهم زندگی کار کنید.

مهارت های مهمی در زندگی وجود دارند که همه باید آنها را یاد بگیرند. و 20 تا 30 سالگی زمانی است که باید آن مهارت ها را تمرین کنید. بدون اینکه نیازی به فشار و انگیزش مدرسه و خانواده باشد، نظم را تمرین کنید و برای یادگیری موارد ضروری به خود انگیزه دهید.
این مهارت ها گستره زیادی از صبور شدن، کنار آمدن با طرد شدن تا زندگی کردن همراه با اهداف را شامل می شود.

2- پیشگیری بهتر از درمان است.

take-preventative-measures-to-stay-healthy.jpg

زمان گذاشتن برای حفظ سلامتی باعث می شود تا زمان بیشتری در اختیارتان قرار گیرد. روزها، ماه ها. متاسفانه تا وقتی اتفاق بدی رخ ندهد، اقدامی در جهت حفظ سلامتی مان نمی کنیم.
آقای Francesco Wang پیشنهاد می کند فعالانه وقت تان را برای حفظ سلامتی تان سپری کنید. از طریق خوردن وعده های غذایی سالم، ورزش کردن روزانه، خواب کافی، مراجعه مرتب به پزشک و همچنین مراقبت از سلامتی روح و ذهن و روان تان.

3- از خودتان هر روز سوال بپرسید.

بنجامین فرانکلین هر روز خود را با یک سوال شروع و با سوالی دیگر به اتمام می رساند. صبح از خود می پرسید که چه کار خوبی می توانم امروز انجام دهم؟ و در غروب از خود می پرسید چه کار خوبی امروز انجام دادم؟
اکثر متفکرین بزرگ این ایده را قبول دارند که دائم از خود سوال بپرسیم.
همانطور که آلبرت انیشتین نیز می گوید : "از گذشته درس بگیر، در حال زندگی کن و به آینده امید داشته باش، مهم ترین چیز این است که سوال پرسیدن را متوقف نکنید." البته که عادت کردن به این کار در سخن راحت تر است تا در عمل. مخصوصا که همه ما از پرسیدن سوالات سخت از خودمان دوری می کنیم.
سوال معروفی که Steve Jobs از خود می پرسید این بود: اگر امروز آخرین روز از زندگی من باشد، آیا کاری که در حال انجامش هستم را دوست دارم؟

4- شکست خوردن

جدا از سن و سال زیاد، بهترین چیز برای کمک به بزرگ شدن، شکست خوردن است. هرچه بیشتر شکست بخوریم، بیشتر یاد می گیریم.
زمانی که آدم در دهه سوم زندگی اش است انرژی و توانایی زیادی برای فکر کردن ندارد. بسیار شکننده است. اینجا زمانی است که باید محدودیت ها را کنار زد و از شکست ها یی که در زمان خطر کردن رخ می دهند، درس گرفت.
دانستن اینکه چه کاری انجام می دهید و چه چیزی را از شکست خوردن می آموزید می تواند باقی زندگی تان را موفقیت آمیز کند.

5- به یک سرگرمی ذهنی علاقه مند شوید.

take-up-a-mentally-stimulating-hobby.jpg

همانطور که استرس های روزانه زندگی در 20 تا 30 سالگی دردسر ساز می شود، باید حواستان باشد که از سلامت ذهن خود غافل نشوید.
یک سرگرمی ذهنی برای خودتان مهیا کنید مثل شطرنج یا پازل تا ذهن تان را چابک نگه دارید. سرگرمی ها یک راه نجات خلاقانه یا تمرینی برای آرامش محسوب می شوند.

6- با خودتان خلوت کنید.

نیم ساعت در روز با خود خلوت کنید تا خودتان را بهتر بشناسید. Tonya Turpin می گوید اگر به طور فعال از هر آنچه که در مغزتان می گذرد آگاه باشید می توانید به درستی خودتان را بشناسید.

7- در فعالیت های داوطلبانه شرکت کنید.

خانم Heidi McDonald می گوید: شما ممکن است در آینده انرژی، سلامتی و زمان های خالی به همین میزان، نداشته باشید. بنابراین بیشترین استفاده را از فرصتی که در اختیرتان قرار گرفته – 20 تا 30 سالگی - ببرید. بهترین شانس را برای ایجاد تغییرات در جهان در اختیار دارید.
کارهای داوطلبانه تاثیر چشم گیری برزندگی حرفه ای تان می گذارد. تخصیص زمان به فعالیت های داوطبانه باعث می شود تا مهارتی جدید را فرابگیرید، بنابراین رزومه بهتری نیز خواهید داشت و همچنین باعث می شود تا ارتباطات جدیدی با علایق مشترک برای تان پیش آید.

8- از عجله کردن دوری کنید.

build-in-cushion-time-to-get-where-youre-going.jpg

در تحقیقی که در دانشگاه پرینستون در سال 1973 انجام شد، با این موضوع که آیا اگر فردی عجله داشته باشد، می تواند با توقف و رسیدگی به فردی که آسیب دیده و نیازمند کمک است، فردی موثر واقع شود؟
تنها 10 درصد از افرادی که خیلی عجله داشتند، توقف کردند و کمک کردند. 45 درصد ازکسانی که کمی عجله داشتند، توقف کردند و کمک کردند و 63 درصد از کسلنی که اصلا عجله ای نداشتند.
این نشان می دهد که عجله داشتن می تواند شما را از فردی مهربان که دوست دارید باشید، دور کند. فردی که می ایستد و کمک می کند. وقت های اضافه ای در برنامه زمان بندی تان قرار دهید و از سندروم "همیشه عجله داشتن" دوری کنید. این کار بهترین نوع سرمایه گذاری روی خود است و کمک می کند تا کیفیت زندگی در اطرافتان بهبود یابد.


تاریخ درج: 1395/09/16

دانلود مقاله

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر