موضوعات وبسایت : سلامت

نشانه های جنابت در زنان

نشانه های جنابت در زنان

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 20 آبان 1399 ساعت 16:10

تاریخ بروزرسانی: 2020/04/28

سوالات: نشانه های منی در زنان چیست؟ علائم جنابت در زنان، نشانه های جنب شدن زن چیست؟ نشانه های منی در دختر چیست؟ خارج شدن آب از دختر چگونه است؟ آب زنان چگونه می آید؟ جنب شدن زن در خواب؟ آیا زن آب منی دارد؟

قبل از اینکه نشانه های منی در زنان و دختران را بررسی کنیم به این نکته باید توجه داشت که زنان به دو صورت جنب می شوند:

حصول جنابت در بانوان به دو طریق، صورت می‌پذیرد:
۱-دخول و آمیزش جنسی از طرف جلو و یا پشت(ولو اینکه منی هم خارج نشود).
۲-بیرون امدن منی(از آلت تناسلی زن و مرد)، چه در خواب باشد یا بیداری، کم باشد یا زیاد، با شهوت باشد یا بی‌شهوت، با اختیار باشد یا بی‌اختیار. 
هر یک از دو مشخصه‌ی یاد شده، به تنهایی باعث وجوب غسل جنابت می‏‌گردد. بنابراین، ممکن است مرد با همسر خود، نزدیکی کند و منی از او بیرون نیاید که در این صورت نیز بر هر دوی آنان غسل واجب شود

نشانه های منی در زنان و دختران

زن در صورتی که در اثر تحریک جنسی به اوج لذت جنسی و شهوت برسد و در این حال مایعی از او خارج شود جنب می شود.
شاید برای برخی سوال باشد که اوج شهوت جنسی را چگونه تشخیص دهیم باید گفت که زمانی که زن در اثر تحریک آنقدر از خود بی خود می شود و بدنش سست می شود و دیگر آن حالت شهوت سابق را ندارد و تخلیه شد و دیگری میل به نزدیکی ندارد مانند کسی که گرسنه بوده و سیر شده است به این حالت اوج شهوت جنسی می گویند و در حالت اگر مایعی بیرون بیاید غسل جنابت بر زن واجب می شود. و اگر کسی شک داشته باشد که به اوج شهوت رسیده یا خیر و شک در جنابت دارد در این صورت حکم منی را ندارد.

شرایط و علائم جنابت در زنان

ازانجاکه نظر مراجع،اندکی متفاوت است نظرات بزرگواران به طور جداگانه در زیر می‌آید؛
الف) همه مراجع(غیر از آیت الله بهجت و آیت الله تبریزی و آیت الله نوری): خروج ترشحات زن، اگر همراه با شهوت (اوج لذت جنسی) باشد، حکم به جنابت آنان می‌‏شود و لازم نیست با جستن بیرون آید و بدن، سست شود و اگر بدون شهوت باشد، حکم به منی نمی‌‏شود، مگر آنکه از راه دیگری یقین کند منی است.
ب) آیت‏ الله بهجت: خروج ترشّحات زن اگر همراه با شهوت (اوج لذت جنسی) باشد و با جستن بیرون آید، حکم به منی می‏‌شود و اگر هیچ یک از دو علامت و یا یکی از آن‌ها را نداشت، حکم به منی نمی‌‏شود؛ مگر آنکه از راه دیگری یقین کند منی است.
ج) آیت الله تبریزی و آیت الله نوری: خروج ترشّحات زن اگر همراه با شهوت خاصی (اوج لذت جنسی) باشد و بدن، پس از آن سست شود، حکم به منی می‏‌شود و اگر هیج یک از دو نشانه یا یکی از آنها را نداشت، حکم به منی نمی‏ شود؛ مگر آنکه از راه دیگری یقین کند منی است

تعریف حالت ارگاسم

حالت ارگاسم(اوج لذت جنسی یا اوج شهوت)؛ مانند سرفه کردن که یک واکنش غیر عادی در ریه‌ها است، یک واکنش غیر عادی است که در حالت اوج لذت جنسی در اندام جنسی انسان پدید می‌آید و همراه با شهوت و لذت بسیار و احساس آرامش است که به دنبال انقباض تمام عضلات بدن، نوعی سستی عمومی، تمام بدن را فرا می گیرد. دراین حالت، ترشحات غدد جنسی در ناحیه مهبل افزایش می یابد، ضربانقلب بسیار زیاد می شود، گرمای شدید و تعریق و… مجموعه این حالات زنجیره‌ای را ارگاسم می نامند که جنابت، حاصل می شود ولی اگر صرفا چند تکان عضلانی باشد و سستی بدن در کار نباشد، لذت و شهوت جنسی زیاد به همراه نداشته باشد، ارگاسم نیست و جنابت، حاصل نشده است.
کسانی که این تجربه را دارند به راحتی وقوع این حالت را درک می کنند و می دانند که به اوج لذت جنسی رسیده و جنب شده‌اند. علامت ارگاسم معمولا سست شدن بدن یا به تعبیر دیگر رعشه، اوج لذت جنسی و خروج مایع است.

منی زن چه رنگی است؟

در مورد اینکه منی زن چه رنگی است باید توجه کرد رنگی منی ملاک نیست و برای تشخیص منی ملاک همان اوج شهوت است که در بالا ذکر کردیم و در اوج شهوت هر مایعی که از شما بیرون بیاید منی است.

جمع بندی نشانه های منی در زنان

در این پست نشانه های منی در زنان را بررسی کردیم و نظر مراجع تقلید را نیز تقدیم شما کردیم ، امیدواریم که از این مطلب استفاده کرده باشید

پی نوشت ها:
[۱]  توضیح ‏المسائل مراجع، م ۳۴۶؛ وحید، توضیح‏المسائل، م ۳۵۲؛ سیستانى، تعلیقات على العروه، ج ۱، غسل الجنابه، الاول؛ خامنه‏اى، اجوبه الاستفتاءات، س ۱۷۱. صافى، هدایه العباد، ج ۱، م ۱۷۵.
[۲]  بهجت، توضیح ‏المسائل مراجع، م ۳۴۶.
[۳]  تبریزى، استفتاءات، س ۲۴۸.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر