موضوعات وبسایت : سلامت

درصد موفقیت انتقال جنین فریز شده

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 28 اردیبهشت 1398 ساعت 23:20

ImageHandler.ashx?Width=350&Height=263&HomeDirectory=%2FPortals%2F0%2F&FileName=News%2F1394%2F5_ivf.jpg&PortalID=0&q=1&s=1

مطالعه ای جدید بوسیله تیمی تحقیقاتی از دانشگاه استرالیای شرقی دریافته اند زمانی که متحمل IVF شده اند اما جنین آن ها قادر نبوده است لانه گزینی انجام دهد اگر از جنین های فریز شده استفاده کنند در مقایسه با جنین های تازه شانس موفقیت بیشتری دارند.

امتیاز:

stars-5-0.gif

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تقریبا یک زن از هر 10 زنی که متحمل IVF می شود در لانه گزینی جنینی موفق نیست و دچار عارضه ای به نام نارسایی لانه گزینی (RIF) می شوند. محققین دانشگاه استرالیای شرقی 84 خانمی که 140 بار متحمل IVF شده بودند را مورد مطالعه قرار دادند تا نرخ موفقیت IVF را بوسیله مقایسه دو نوع انتقال(فریز شده و تازه) مورد شناسایی قرار دهند. آن ها دریافتند که نرخ تولد برای کسانی که از جنین های فریز و ذوب شده استفاده کرده بودند 39 درصد بود و این در حالی بود که این نرخ برای زنانی که از جنین های تازه استفاده کرده بودند 20 درصد بود. آن ها وضعیت کروموزومی جنین ها را نیز مورد بررسی قرا دادند، زیرا متاسفانه اصلی ترین دلیل این که جنین ها قابل لانه گزینی نیستند ناهنجاری های کروموزومی آن ها است.

نتایج مطالعه نشان داد که لانه گزینی جنین های فریز شده در مقایسه با انتقال مستقیم جنین های حاصل از چرخه های تازه IVF نرخ موفقیت بیشتری دارد زیرا محیط درون رحم طی چرخه های بعدی طبیعی تر است و در طی چرخه IVF سطوح هورمونی اغلب بسیار بالا است. به آن چه گفته شد فاکتورهای زیر را نیز می توان در شانس موفقیت لانه گزینی تاثیر گذار دانست. موفقیت انتقال اگر زنان خیلی چاق باشند پایین است، اگر در زمان بیوپسی تعداد سلول های موجود در جنین پایین باشد نیز شانس موفقیت اندک است و در نهایت اگر سطح هورمون های بارداری نیز در زمان تست بارداری پایین باشد شانس موفقیت پایین خواهد بود.

پایان مطلب/

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر