موضوعات وبسایت : سلامت

درمان عفونت رحم دکتر ضیایی

درمان عفونت رحم دکتر ضیایی

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 19 آبان 1400 ساعت 10:10

ما می خواهیم اطلاعاتی را راجع به درمان عفونت واژن در طب سنتی به شما ارائه دهیم.درمان عفونت واژن در طب سنتی شرایط گوناگونی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

درمان عفونت واژن در طب سنتی:

یکی از بیماری های شایعی که زنان بسیاری در سنین مختلف ممکن است به آن مبتلا شوند، انواع عفونت های دستگاه تناسلی است، به خصوص عفونت قارچی واژن که احتمال ابتلا به آن در دوران بارداری بالا می رود. در گذشته بسیاری از خانم ها این مشکل را جدی نمی گرفتند یا از معالجه به پزشک خجالت می کشیدند، در نتیجه عدم درمان باعث سختی های فراوانی برای آنها می شد. اما امروزه بسیاری از خانم ها می دانند حفظ سلامتی بسیار مهم است و نباید آن را نادیده گرفت. بر این اساس شما را با علائم، دلایل و راه های درمان عفونت واژن در طب سنتی اسلامی آشنا می کنیم.

علائم عفونت قارچی:

ترشحات واژن: یکی از شایع ترین علائم عفونت قارچی، ترشحات سفید رنگی است که از ناحیه‌ی واژن خارج می شود و ممکن است به رنگ سبز یا زرد و زیاد یا کم باشد.
خارش و سوزش: ابتلا به عفونت قارچی باعث تورم و احساس خارش و سوزش در ناحیه‌ی تناسلی شده و با تخلیه‌ی ادرار شدید تر می شود.
بوی واژن: عفونت قارچی باعث انتشار بوی نامطبوع در ناحیه‌ی تناسلی می شود، البته بوی نامطبوع یا ترشحات واژن در بیماری هایی مانند واژینوز باکتریال نیز دیده می شود.درمان عفونت واژن در طب سنتی دکتر روازاده به ما در این راه کمک می کند.

درمان عفونت واژن در طب سنتی با داروهای خانگی

بهترین درمان عفونت های قارچی استفاده از داروهای گیاهی است که بیشترین تاثیر درمانی و کمترین عوارض جسمی را دارند. برای درمان عفونت قارچی دستگاه تناسلی می توانید به توصیه های طب سنتی عمل کنید.درمان عفونت واژن در طب سنتی دکتر خیراندیش در این زمینه بی نظیر است.
عسل
ترکیبات ضد باکتری قوی که در عسل وجود دارد، این ماده را به یکی از قوی ترین ضد عفونی کننده های طبیعی تبدیل کرده است. زمانی که ویروس، باکتری و قارچ وارد بدن می شود، عسل به این ذرات می چسبد، آب موجود در آنها را به خود جذب می کند و سبب از بین رفتن آنها می شود. به این منظور مقداری عسل را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به ناحیه‌ی مورد نظر بمالید تا علائم بیماری تسکین یابد. سپس عسل را پاک کنید و بدن را به خوبی بشویید.

درمان عفونت واژن در طب سنتی با ماست

ماست دارای پروبیوتیک و یک ضد باکتری قوی است که می تواند انواع عفونت را از بین ببرد. برای درمان خارش ناحیه‌ی تناسلی، روزانه چند قاشق ماست را با پارچه‌ی نخی تمیزی به این ناحیه بمالید و بگذارید تا خشک شود. سپس آن را بشویید و خشک کنید. ماست تهیه شده از شیر بز یا گوسفند بهترین نوع ماست برای درمان عفونت است. همچنین می توانید هر روز یک فنجان کشک خالص و شیرین نشده را تا زمان بهبودی مصرف کنی


سرکه‌ی سیب
سرکه‌ی سیب یک آنتی بیوتیک و ضد غفونی کننده‌ی بسیار قوی است و خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری زا می شود. برای این کار، دو قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب را با آب گرم ترکیب کنید و سپس ناحیه‌ی تناسلی خود را به مدت سه روز (روزی دو بار) با این محلول شستد و شو دهید.درمان عفونت واژن در طب سنتی دکتر ضیایی می تواند به شما کمک کند.
جوش شیرین
جوش شیرین در درمان عفونت قارچی واژن مفید است و از خارش و سوزش نیز جلوگیری می کند. کافی است دو قاشق جوش شیرین را در چند لیتر آب حل کرده و به مدت ۲۰ دقیقه در محلول مورد نظر بنشینید. سپس بدن خود را بشویید و با حوله‌ی تمیز خشک کنید. می توانید تا زمان بهبودی هر روز این کار را  انجام دهید.
درمان عفونت های زنانه با گیاه رزماری
رزماری گیاهی ضد التهاب و ضد باکتری است، به همین دلیل در درمان انواع عفونت ها کاربرد درمانی دارد. راحت ترین روش استفاده از خواص رزماری استفاده از جوشانده یا عصاره‌ی روغنی آن است. برگ های این گیاه معطر را دم کرده و روزانه دو تا سه فنجان از این جوشانده میل کنید. همچنین می توانید برگ های رزماری را به مدت ۱۵ دقیقه در آب بخیسانید و سپس واژن را با این داروی گیاهی بشویید تا ضد عفونی شود.این یکی از راه هایدرمان عفونت واژینال در طب سنتی است.

درمان عفونت واژن در طب سنتی با سیر

سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی و بسیار موثر برای درمان انواع عفونت هاست و خواص ضد باکتریایی آن میکروب کش است. مصرف روزانه‌ی چند حبه سیر در غذاهای مختلف با استفاده از عصاره‌ی آن، درمان عفونت باکتریایی واژن در طب سنتی است.درمان عفونت قارچی واژن در طب سنتی به این شیوه انجام می شود.


آب و نمک
نمک خاصیت ضد باکتریایی دارد و دشمن سرسخت باکتری ها و قارج های بیماری زاست. برای درمان عفونت و رفع خارش، ناحیه‌ی تناسلی خود را با مخلوط آب و نمک غلیظ بشویید تا از تکثیر باکتری ها جلوگیری شود و التهاب و درد تسکین یابد. همچنین می توانید یک تشت مسی را با آب گرم پر کرده و نصف فنجان نمک به آن اضافه کنید، سپس درون تشت بنشینید. به این شکل مخلوط آب و نمک داخل واژن می رود و باکتری ها را از بین می برد.
درمان عفونت های زنانه با روغن درخت چای
خواص قوی ضد باکتری، ضد قارچی و ضد میکروبی این روغن گیاهی باعث می شود که عفونت زودتر درمان شود. چند قطره روغن درخت چای را روی یک دستمال نخی تمیز بریزید، سپس آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی دستگاه تناسلی خود قرار دهید. اگر این کار به مدت یک هفته و روزی دو مرتبه انجام شود، عفونت قارچی از بین خواهد رفت.

عوارض:

عوارض درمان این بیماری به روش سنتی خیلی ناچیز و نزدیک به صفر است زیرا که این درمان ها طبیعی بوده و ضرری را در پی نخواهد داشت و جای نگرانی برای افرادی که می خواهند درمان کنند باقی نمی ماند.

هزینه:

هزینه درمان این بیماری به روش سنتی بستگی به نوع درمان دارد که اغلب این روش های درمان طبیعی و کم خرج می باشد.

درمان عفونت واژن در طب سنتی اسلامی

در صورتی که واژن شما ترشحاتی همراه با سوزش و خارش دارد می توانید نصف استکان سرکه سیب را با آب در لگنی مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه درون آن بنشینید. همچنین در صورت امکان می توانید خود را با این محلول شستشو دهید. روش های زیاد دیگری نیز برای این منظور وجود دارد که می توان به ترکیب گل سرخ، بابونه، پنیرک و ختمی اشاره کرد. یک مشت از این گیاهان را با چهار لیوان آب بجوشانید و سپس صاف کنید. سپس آن را در لگنی که پر از آب گرم است، بریزید و به مدت 20 دقیقه داخل آن بنشینید. خاصیت این گیاهان دارویی موجب می شود که عفونت ها کاهش یافته و مانع ایجاد خارش و سوزش در قسمت مورد نظر باشد. همچنین گیاهان دیگری مانند پونه، نعنا، عنبر نسارا و غیره نیز می تواند در کاهش عفونت تاثیر گذار باشد.

درمان عفونت قارچی واژن در بارداری در طب سنتی

در ابتدا توصیه می کنیم که در صورتی که در دوران بارداری به سر می برید، با مراجعه به پزشک آزمایشاتی مانند STI  را انجام دهید و در صورتی که پزشک تشخیص داد، درمان خود را شروع کنید. گفته می شود که تغییرات طبیعی سطح پی اچ در واژن از دلایل عمده عفونت و خارش می باشد. شما می توانید در صورت این نشانه ها در حمام خود از جوش شیرین استفاده کنید. همچنین مقداری از جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و به صورت خمیر مانند به محل مورد نظر بمالید. علاوه بر این، رابطه جنسی نیز می تواند سطح PH را متعادل کند و تاثیر گذار باشد.

درمان عفونت واژن در طب سنتی با سیر

میوه کرنبری از عفونت های دستگاه های ادراری جلوگیری می کند و در درمان سوزش و خارش واژن موثر می باشد. استفاده از این میوه محیطی اسیدی ایجاد می کند که این کار خود مانع رشد قارچ و باکتری می شود. شما می توانید با نوشیدن آب این میوه به روش سنتی با این بیماری مبارزه کنید. همچنین تخم کتان نیز دارای استروژن گیاهی می باشد که با عفونت و خشکی واژن مبارزه می کند. این تخم را آسیاب کنید و با مقداری آب مخلوط کرده و سپس میل کنید. در ابتدا 9 دوز از آن را به طور روزانه مصرف کنید و سپس به مرور زمان به آن اضافه کنید.

درمان عفونت باکتریایی واژن در طب سنتی

گیاه دیگری به نام گیاه دارویی افسنتین وجود دارد که خاصیتی ضد عفونی دارد. همچنین این گیاه برای خارش واژن نیز موثر می باشد. استفاده از این گیاه موجب می شود که ترشحات غیر طبیعی واژن کاهش یابد و فلور طبیعی را بازگرداند. شما می توانید 4 قاشق غذاخوری از این گیاه را در 4 استکان آبی مخلوط کنید و سپس آن را به مدت 5 دقیقه روی اجاق گاز بجوشانید. پس از آن محلول مورد نظر را خنک کنید و با آن واژن خود را یک یا دو بار در روز شستشو دهید. این کار را دو هفته تکرار کنید.

درمان عفونت پنیری واژن در طب سنتی

همچنین شنبلیله گیاهی است که ضد عفونت و باکتری عمل می کند و برای درمان واژینوز باکتریایی موثر می باشد. این گیاه موجب می شود که سطج pH واژن متعادل شود و سیستم ایمنی بدن تقویت شود. شما می توانید 2 قاشق غذاخوری از تخم شنبلیله را از شب تا صبح داخل لیوانی خیس کنید و قبل از صبحانه ناشتا آب آن را بنوشید. روش دیگری که می توان از آن در طب سنتی برای رفع عفونت استفاده کرد روغن نارگیل می باشد. در روغن دارای دکانوئیک اسید، کاپریلیک اسید و لوریک اسید می باشد که خواصی ضد باکتری و ضد ویروسی دارد. این روغن موجب کاهش سوزش و خارش ناحیه واژن می شود و برای درمان عفونت بسیار موثر می باشد. استفاده از آن به این صورت است که مقداری از آن را روی واژن خود بمالید و سپس بزارید تا خوب خشک شود. سپس 3 تا 4 قطره ازروغن نارگیل را به 6 لیوان آب اضافه کنید و با آن محل مورد نظر را شستشو دهید و کاملا خشک کنید.

درمان عفونت و خارش واژن در طب سنتی

سوزش و خارش این ناحیه از بدن زنان معمولا به خاطر وجود عفونت های قارچی یا بیماری های مقاربتی به وجود می آید. این شرایط ناخوشایند می باشد و خانم ها را مرتبا درگیر می کند. همچنین یائسگی استفاده از محرک های شیمیایی و چند مورد دیگر نیز باعث به وجود آمد خارش واژن می شود. علاوه بر این، برخی از خانم ها در قسمت واژن خود بوی نامطبوع، التهاب و قرمزی را مشاهده می کنند که در صورتی که شدید می باشد به پزشک مراجعه کنید. یکی از راه های جلوگیری به این بیماری این است که بهداشت رعایت شود و از رژیم غذایی سالمی استفاده شود. حال موضوع اصلی که می خواهیم به آن بپردازیم این است که چگونه با روش طب سنتی به مبارزه این بیماری ها برویم.

در صورتی که در قسمت واژن خود احساس خارش می کنید، می توانید از مقداری عسل استفاده کنید. این ماده غذایی و مفید به دلیل مواد غذایی داخلی خود می تواند تاثیری موثر در کم کردن شدت آن داشته باشد. همچنین اسید بوریک نیز خاصیت ضد قارچی دارد و به عنوان ضدعفونی استفاده می شود. می تونید 3 تا 4 قاشق از آن را در نصف فنجان آب ترکیب نمایید و به محل مورد نظر بمالید. سپس پس از یک تا دو دقیقه محل را شستشو دهید. از این روش یک بار در روز استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

سوالات متداول در مورد درمان بیماری های واژن در طب سنتی

درمان عفونت واژن در طب سنتی چه مدت طول می کشد؟

برخی از آنها را باید مدتی تکرار کرد تا نتیجه مورد نظر بدست آید.

درمان عفونت واژن در طب سنتی چگونه است؟

روش های زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها خارش و عفونت های موجود در این قسمت از بدن را رفع یا کاهش دهید که در تمام این روش ها از دارو و گیاهان استفاده می شود.

آیا درمان عفونت واژن در طب سنتی تاثیر گذار می باشد؟

بیشتر این راه ها را می توان با خیال راحت امتحان کرد و از اثر شفا بخش آنها بهره برد.

به این پست امتیاز دهید

[Total: 1 Average: 5]

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر