موضوعات وبسایت : سلامت

نمونه لایحه اعسار

نمونه لایحه اعسار

نویسنده : مهسا | زمان انتشار : 17 دی 1399 ساعت 16:57

توضیحات

نمونه لایحه دفاعیه خوانده/جلسه اول رسیدگی/  اعسار به تقسیط محکوم به

موضوع : نمونه لایحه دفاعیه اعسار به تقسیط محکوم به

ریاست محترم دادگاه عمومی حقوقی… شعبه…………

سلام علیکم – با احترام و با اختیار استحصالی از مدلول یک برگ وکالت نامه ملصق به تمبر مالیاتی بوکالت از ناحیه خوانده دعوی آقای/خانم…………..در برابر دعوی خواهان آقای / خانم………………….

بخواسته: اعسار به تقسیط محکوم به

با ارائه دلایل به شرح: ۱)…………… ۲)………….. ۳)…………… ۴)…………….. تاریخ رسیدگی…. ساعت… موضوع کلاسه………. بدینوسیله در مقام دفاع و تقدیر لایحه دفاعیه خاطر عالی را مستحضر می دارد دادخواست مطروحه بشرح ذیل دارای: ۱) نواقص ۲) ایرادات ۳) و باتشبث به دلایل آتي الذكر و در ماهیت با عدم اثبات مواجه می باشد:

بدوأ نواقص………………………………………………….

 مقدمتا ایراد/ ایرادات شکلی دعوی خواهان مطرح و رسیدگی و تعیین تکلیف در این خصوص تحت استدعاست.

 ایرادات شکلی: ۱)…………………………… ۲)……………………………. ۳)…………………………….

در ماهیت:

١- خواهان مکلف بوده به تکلیف قانونی خود مقرر در قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی ۹۴، عمل و منبع اطلاعات حاصله  شهود از وضعیت زندگانی محکوم علیه (خواهان) را مشخص نمایند که در مانحن فیه چنین نشده است.

 ۲- با اندک مداقه در استشهادیه ابرازی و امضائات موجود در آن بسهولت کاشف بعمل خواهد آمد تمام مندرجات و امضائات  موجود در استشهادیه توسط یک نفر تنظیم شده و شهود هیچ دخالتی در آن نداشته اند.

 (اخذ امضاء از شهود و تطبيق مجدد آن عند الزوم درخواست می گردد)

 هر چند استشهادیه محلی سند محسوب نمی شود لكن مطلب از جهت اثبات فقدان حسن نیت خواهان تسوید گردیده است.

 ۳- در استشهادیه محلی و دادخواست شغل خواهان (گل فروش در خیابان) قید شده که عاری از صحت است چه خواهان دارای امتیاز دکه مطبوعاتی بوده که گل فروشی بخشی از مجموعه کارهای ایشان است و این دکه و امتیاز آن توقیف شده، بیانگر بی اساس بودن ادعای خواهان و فقدان منشاء درست اطلاعات ابرازی شهود در استشهادیه محلی می باشد.

 ۴- تعیین و استخدام وکیل پایه یک دادگستری خود برترین آماره بر تمکن مالی خواهان است و هرگاه ظاهر حال با اصل استصحاب برخورد نماید (ظاهر حال )مقدم است، چه ظاهر حال (أماره) و بر اصل (رجحان) دارد.

 ۵- مضافا خواهان بدون اذن دادگاه مبادرت به جابجایی پول پیش توقیف شده نموده است.

 بنائا به مراتب و معنونه در فوق: و به مناسبت کتمان حقیقت از سوی خواهان و ارائه آمار و اطلاعات مبهم و نادرست از سوی شهودی که شخصأ استشهادیه محلی را امضاء ننموده اند، و عدم رعایت قواعد آمره مقرره در قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی مصوب ۱۳۹۴ بشرح مواد هفتم و هشتم و نهم، صدور حکم بر بطلان دعوی خواهان تحت استدعاست.

باتشکروتجدیداحترام

       وکیل خوانده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر