موضوعات وبسایت : سلامت

درآمد حاصل از باینری آپشن

درآمد حاصل از باینری آپشن

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 27 آبان 1399 ساعت 14:10

باینری آپشن چیست؟

باینری آپشن (یا گزینه های باینری – گزینه های دودویی) یک بازار جدید مالی و یک روش عالی برای کسب درآمد در اینترنت است. باینری آپشن یک روش ساده و قابل فهم برای تجارت آنلاین است. دلیل سادگی آن مشخص بودن مقدار سود و ضرر قبل از انجام معامله است.
باینری آپشن یک بازار مشتقات مالی است که معامله گر در آن میبایست قیمت آتی جفت ارز یا سهام را پیشبینی کند و در ازای پیش بینی صحیح، معامله را برنده می شود. باینری آپشن در ابتدا شاید کمی شبیه به بازار فارکس به نظر برسد، ولی در واقع تفاوت های زیادی بین روش معاملات در آنها وجود دارد.
در Binary Option زمان و یا تاریخ انقضا اهمیت بسیار زیادی دارد. در زمان انقضا اگر قیمت پیشبینی شده توسط معامله گر از سهام یا جفت ارز، در سمت صحیح باشد او سود می کند ولی اگر در جهت مخالف پیش بینی باشد ضرر می کند.
در معاملات باینری آپشن، سود و زیان یک معامله به صورت خودکار پس از زمان انقضای آپشن در حساب معامله گر به حساب می آید.
کلمه باینری (یعنی صفر و یک) اینجا به معنی این است که معامله گران پس از پایان زمان معامله ، یا موفق به گرفتن سرمایه خود به همراه سودِ از پیش تعیین شده می شوند یا هیچ چیز باز نمی گردد.
کلمه آپشن ) به معنی اختیار) : به صورت سنتی، یک قرارداد آپشن به صاحب آن این اختیار را می دهد که کالای با ارزشی را با قیمتی که از پیش تعیین شده و برای یک دوره مشخص بفروشد یا بخرد. توجه کنید که صاحب کالا متعهد و ملزم به خرید یا فروش در قیمت از پیش تعیین شده نمی باشد، او فقط این اختیار را دارد که این معامله را در صورت تمایل انجام دهد. به همین دلیل است که اینگونه قراردادها را آپشن اختیار می نامند.

چگونگی معاملات باینری آپشن

همانطور که در بخش “باینری آپشن چیست” توضیح دادم، معاملات باینری آپشن بر مبنای پاسخ های بله و خیر است. به همین دلیل است که نحوه معامله در این بازار بسیار ساده می باشد. برای مثال سئوال به این سادگی است : قیمت سهام شرکت X امروز ۱۲ جولای ساعت ۳ بعد از ظهر، ۲۴.۹۵ دلار (Strike Price) است. به نظر شما آیا در تاریخ ۱۳ جولای ساعت ۱۰:۳۰ صبح قیمت سهام این شرکت بالای ۲۵ دلار خواهد بود یا خیر ( زیر ۲۵ دلار خواهد بود) ؟ اگر معامله گر فکر می کند که قیمت سهام این شرکت در آن تاریخ و زمان بالای ۲۵$ است می تواند برای این پیش بینی خود نرخ تعیین کند ، برای مثال ۱۰۰ دلار.
حالا ۱۳ جولای است و ساعت ۱۰:۳۰ را نشان می دهد و آپشن منقضی (Expiry Time) می شود. اگر قیمت این سهم بالای ۲۵ دلار باشد، پیش بینی معامله گر درست بوده است و ۷۰% ( این درصد بسته به بروکر متغییر است ) از مبلغ تعیین شده یعنی ۷۰ دلار بعلاوه سرمایه گذاری اولیه که ۱۰۰ دلار بوده است به حساب او منظور می شود.اما اگر در هنگام انقضای آپشن مبلغ سهم زیر ۲۵ دلار باشد، معامله گر تمام ۱۰۰ دلاری را که سرمایه گذاری کرده است را متضرر می شود.
معاملات باینری آپشن در بازه های زمانی متفاوتی از ۶۰ ثانیه تا حتی یک ماه هم انجام می شود. البته اغلب معامله گران در این بازار پیش بینی های کوتاه مدت بین ۶۰ ثانیه تا ۳۰ دقیقه انجام می دهند.
در باینری آپشن ها میزان ریسک کاملا مشخص است و هرگز فراتر از آن نخواهد بود. در این بازار، سود و زیان یک معامله به میزان تغییرات قیمت بستگی ندارد. تنها مسئله ای که وجود دارد این است که آیا قیمت در هنگام انقضای آپشن در بالای آن چیزی است که پیش بینی کرده اید یا پایین تر از آن، و بر مبنای آن یا معامله گر سود کرده است یا ضرر کرده است.
باینری آپشن معمولا در پلتفرم هایی که توسط ( Securities and Exchange Commission ) SEC یا دیگر آژانس های قانون گذاری تنظیم شده است فعالیت می کنند. البته بسیاری از بروکرهای باینری آپشن از هیچ قانونی پیروی نمی کنند، بنابراین در هنگام انتخاب یک کارگزار باینری آپشن باید بسیار دقت کنید. بروکرهایی که از هیچ یک از استانداردها پیروی نمی کنند و در هیچ یک از مراکز معتبر قانونگذاری عضویت ندارند، می توانند گزینه های مشکوک به کلاهبرداری باشند.

خلاصه انجام معامله باینری آپشن

در کل تجارت در بازار باینری آپشن را به 5 مرحله می توان خلاصه کرد:
1. یک معامله گر موفق نیاز به تمرکز روی بیش از یک بروکر را دارد. می توانید در مورد انتخاب بروکر مناسب از این صفحه مراجعه بازدید کنید: بروکر باینری آپشن در ایران
2. پس از انتخاب بروکر ، با پر کردن فرم ثبت نام ، یک حساب در آن بروکر باز کنید و مبلغی در حساب تان واریز کنید. در بسیاری از کارگزاران ، حداقل مبلغ سرمایه گزاری حدود 10$ تا 250$ است.
3. یک سهم ، کالا یا جفت ارز برای ترید انتخاب کنید. محبوب ترین آنها در معاملات فارکس و باینری آشن EUR/USD است.
4. مبلغ سرمایه گذاری تان را برای هر ترید مشخص کنید. جهت قیمت آن کالا یا جفت ارز را پیش بینی کنید. اگر بالا می رود CALL بالا و اگر پایین می رود PUT پایین را انتخاب کنید. مقدار سود برای هر ترید بسته به بروکر و نوع معامله از 65% تا 100% خواهد بود.
5. زمانی که زمان معامله به پایان رسید مثلا بعد از 60 ثانیه ، اگر درست پیش بینی کرده باشید ، این معامله را برده اید. برای مثال با سرمایه گذاری 10$ و 90% سود این معامله ، شما 9 دلار در چند دقیقه درآمد داشته اید.

تفاوت فارکس با باینری اپشن

6. باینری آپشن‌ها، قراردادهای گزینه‌ای با ریسک‌ها و پاداش‌های ثابت هستند. در معامله‌گری باینری آپشن، معامله‌گر باید مشخص کند که آیا دارایی اصلی، مانند سهام، کالا یا ارز، طی مدت‌زمان معین بالا یا پایین خواهد رفت. اگر پیش‌بینی‌های آن‌ها درست باشد، معامله‌گران مقابل ارزش درآمدها قرارگرفته‌اند.
7. رولت (Roulette)
8. معامله‌گری باینری تقریباً مشابه با روش رولت کار می‌کند: اگر پیش‌بینی شما اشتباه باشد، تمام پولی را که ریسک کرده‌اید از دست می‌دهید اما اگر پیش‌بینی شما درست باشد، پول خود را به‌علاوه یک بازپرداخت دریافت می‌کنید. یک برنامه مشترک برای موفقیت یک معامله‌گر این است که ۸۰٪ ازآنچه در هر معامله خود گرو می‌گذارد را به دست آورد. به‌عنوان‌مثال، اگر یک معامله‌گر ۱۰ دلار گرو بگذارد و ارزش USD / EURO در حال افزایش باشد و حدس او درست باشد، ۸ دلار به‌علاوه سرمایه‌گذاری اولیه خود دریافت می‌کند. اگر ارزش همان ارز کاهش یابد، معامله‌گر صد درصد پولی را که گذاشته را از دست می‌دهد.برای کسب درآمد در گزینه‌های باینری در طولانی‌مدت، شما باید اکثر این شرط‌بندی‌ها را ببرید. ازآنجاکه معامله‌گری فارکس به کاربران امکان می‌دهد اهداف سود خود را در مقابل دستورات توقف ضرر تنظیم کنند، معامله‌گران هنوز هم می‌توانند سود کسب کنند حتی اگر در اکثر معاملات خود برنده نشوند.البته شباهت‌هایی بین معامله‌گری باینری و معاملات فارکس وجود دارد. هر دو بازار معاملات مالی به‌صورت آنلاین قابل معامله هستند و هر دو به کاربران این امکان را می‌دهند تا معامله‌گری خود را با مقادیر کمی سرمایه آغاز کنند.در هر دو نوع بازار، کاربران حدس می‌زنند که دارایی در کدام جهت حرکت می‌کند. در صورت حدس صحیح، هر دو گزینه معامله‌گری، پتانسیل سود شدیدی را ارائه می‌دهند.بااین‌حال، تفاوت‌هایی بین باینری آپشن و فارکس وجود دارد. در یک بازار باینری، معامله‌گران فقط حدس می‌زنند که آیا ارزش یک دارایی مانند ارز خارجی در یک دوره زمانی معین بالا یا پایین خواهد رفت. از این نظر، هیچ‌گونه تغییرپذیری در احتمال ریسک یا سود وجود ندارد. بازار باینری بعد از سیستم باینری نام‌گذاری شده است که در آن دو گزینه ورودی صرفا ۱ یا ۰ هستند. به‌طور مشابه، در معامله‌گری باینری، دو گزینه صرفا بالا و پایین هستند.
9. تغییرپذیری بالاتر، ریسک بیشتر
10. بازارهای فارکس تنوع بالاتر و ریسک بیشتری را به معامله‌گران ارائه می‌دهد. در بازارهای فارکس که بعضاً به‌عنوان بازارهای FX یا بازارهای ارز شناخته می‌شوند، معامله‌گران نه‌تنها باید تعیین کنند که به‌عنوان دارایی در چه جهتی پیش خواهد رفت، بلکه باید پیش‌بینی کنند که این دارایی تا چه حد بالا یا پایین می‌رود؛ بنابراین، ریسک و سود نهایی نامعلوم است.در فارکس هیچ محدودیتی مبنی بر این‌که یک معامله‌گر چه مقدار پول می‌تواند کسب کند یا از دست بدهد، وجود ندارد. مگر اینکه آن‌ها از ابزارهای خاصی برای کنترل تجارت استفاده کنند. یکی از ابزارها توقف ضرر است که باعث می‌شود تا معامله‌گران بیش از یک مقدار معینی ضرر نکنند؛ به‌عبارت‌دیگر، هنگامی‌که معامله‌گر مبلغ مشخصی را از دست داد، تجارت به‌طور خودکار بسته می‌شود. به همین ترتیب، پاداش احتمالی نیز ممکن است از قبل ثابت شود. معامله‌گر می‌تواند تعیین کند که معامله هنگامی‌که به یک مقدار سود معین رسید، بسته شود.حداکثر ضرر در فارکس تمام پول موجود در حساب معامله‌گری شما خواهد بود. در فارکس، هم ضررها و هم‌ سودها با دستورات توقف / حد قابل مدیریت هستند.
11. بازه زمانی
12. معاملات باینری در بازه زمانی مشخص عمل می‌کنند. با شروع یک معامله، معامله‌گر هیچ کنترلی بر روی زمان شروع و پایان معاملات ندارد. قبل از شروع یک معامله باینری آپشن، کاربران باید زمان انقضاء دستورات را انتخاب کنند. هر گزینه دارای یک‌زمان شروع و یک‌زمان پایان است.در زمان انقضا، معامله به‌طور خودکار بسته می‌شود. برخی از کارگزاران به شما این امکان را می‌دهند که معامله را زود ببندید اما شما در یک‌درصدی از بازده مورد انتظار از گزینه خود خارج خواهید شد. همه کارگزاران این گزینه را ارائه نمی‌دهند.به همین ترتیب، برخی کارگزاران به معامله‌گران اجازه می‌دهند تا زمان انقضا را به زمان انقضا بعدی موکول کنند. این «رول آور» خوانده می‌شود و تنها در صورتی ممکن است که معامله‌گران سرمایه خود را با درصد مشخصی افزایش دهند.در معامله‌گری فارکس، کاربران می‌توانند معاملات را از یک ثانیه تا ماه‌های طولانی ادامه دهند، زیرا می‌توانند هر زمان که مایل هستند تجارت را باز و بسته کنند. این انعطاف‌پذیری هم دارای مزایا و هم دارای مضراتی است.
13. مارجین (حاشیه‌ها)
14. فارکس همچنین دارای ابزاری به نام مارجین است. هر کارگزار حداکثر مارجین را تعیین می‌کند. این مارجین‌ها به معامله‌گران اجازه می‌دهند تا سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهند تا در صورت بردن معامله، سود بیشتری کسب کنند. ابزار مارجین در باینری آپشن‌ها وجود ندارد.
15. پنج نوع باینری آپشن وجود دارد که شما می‌توانید با آن‌ها معامله کنید. این‌ها آپشن‌های بالا / پایین، ۶۰ ثانیه، آپشن‌های لمسی / بدون لمس، آپشن‌های مرزی و سازنده آپشن هستند. انواع مختلفی از دستورات در فارکس وجود دارد. خرید / فروش مهم‌ترین نوع هستند. بااین‌حال، انواع پیشرفته‌تری مانند حد، توقف، OCTO یکی دیگری را لغو می‌کند، توقف اثر و دستورات دادوستد تأمینی و موارد دیگر وجود دارند.
دار معامله‌گری فارکس و معامله‌گری باینری کاملاً متفاوت هستند و درک این اختلافات برای تبدیل‌شدن به یک معامله‌گر موفق دارای اهمیت است.

انواع معاملات باینری آپشن چیست ؟

High-Low یا CALL/PUT : این معروف ترین و محبوب ترین نوع معامله ی باینری آپشن است. در این نوع معامله گران پیش بینی می کنند قیمت بالا می رود یا پایین می آید (قبل از پایان زمان معامله).
مهم ترین عوامل برای هر معامله باینری آپشن ، زمان و قیمت شروع و پایان معامله هستند. سرمایه گذاران حدس می زنند قیمت یک کالا (طلا ، نقره یا سهام یه کومپانی) در پایان زمان انقضا معامله (برای مثال 5 دقیقه یا دوساعت) بالاتر یا پایین تر قیمت شروع معامله خواهد بود.

معامله خرید – CALL Binary Options

مثال: معامله گر در ساعت 12:00 یک معامله خرید یک ساعته باز می کند (یعنی معامله در ساعت 13:00 بسته خواهد شد) با قیمت 1.2$ برای هر سهم. مقدار 100$ هم برای این معامله سرمایه گذاری می کند.
بعد از آن دو اتفاق ممکن است بیافتد:
• ساعت 13:00 قیمت سهم بالاتر از 1.2$ خواهد بود و معامله در سود تمام می شود. بنابراین سرمایه گذار کسب درآمد کرده است. با توجه به 85% بازگشت سرمایه ، معامله گر 85$ سود خالص داشته.
• حالت دوم اینکه قیمت سهم در ساعت 13:00 ، زیر 1.2$ باشد. معامله گر ضرر خواهد کرد و پولی که سرمایه گذاری کرده را از دست می دهد (در این مثال 100$).

معامله فروش – PUT Binary Options

در این مورد معامله گر برعکس بالا ، پیش بینی می کند و امیدوار است که قیمت کاهش یابد.
مثال: معامله گر در ساعت 15:00 یک معامله فروش یک ساعته باز می کند (یعنی معامله در ساعت 16:00 بسته خواهد شد) با قیمت 1.2$ برای هر سهم. مقدار سرمایه گذاری برای این معامله هم 100$ انتخاب می کند.
دو اتفاق ممکنه بیافتد:
• ساعت 16:00 قیمت سهم پایین تر از 1.2$ خواهد بود و معامله در سود تمام شود. بنابراین سرمایه گذار کسب درآمد کرده است. با توجه به 85% بازگشت سرمایه ، معامله گر 85$ سود خالص داشته.
• حالت دوم اینکه قیمت سهم در ساعت 16:00 ، بالای 1.2$ باشد. معامله گر ضرر خواهد کرد و پولی که سرمایه گذاری کرده را از دست می دهد (در این مثال 100$).

انواع دیگر معاملات باینری آپشن چیست ؟

• One Touch: در این نوع ، تریدر پیش بینی می کند که قیمت یک سهم به قیمت تایین شده بوسیله بروکر خواهد رسید (قبل از پایان زمان معامله). قیمت سهم لازم نیست که بالاتر برود ، فقط کافیست یک تماس کوچک با آن قیمت مورد نظر کارگزار داشته باشد.
برای مثال مقدار EUR/USD در جمعه 1.3500 است. گزینه بالا (call option) یعنی قیمت تا اخر هفته آینده افزایش پیدا می کند تا حداقل به 1.3800 برسد. گزینه پایین (put option) یعنی مقدار EUR/USD در طی هفته آینده کاهش میابد تا حداقل به 1.3200 برسد. در این معامله باینری شما پیش بینی می کنید که قیمت به کدام یکی از این سطوح خواهد رسید.
• No Touch این نوع معامله درست شبیه One Touch است. تریدر امیدوار است قبل از پایان زمان انقضا معامله ، قیمت سهم یا کالا از یک مرزی عبور نکند.
برای مثال سهام گوگل $540 است ، پلتفرم بروکر می گوید قیمت عدم تماس (No Touch) سطح 570$ است. اگر قیمت به 570 دلار نرسید در مدت زمان مشخص شده ، شما معامله را برده اید.
• Ladder: نردبان هم نوعی باینری آپشن است که معامله گر انتظار دارد که قیمت سهم قبل از پایان زمان معامله بالاتر یا پایین تر از مقداری باشد که کارگزار معین کرده. سود این معامله می تواند از 1% تا 500% باشد.

برای کسب درآمد از سیستم های باینری آپشن باید گام به گام طبق مراحل زیر عمل کنید.

• انتخاب بروکر مناسب
• اولین مرحله برای کسب درآمد از باینری آپشن انتخاب بروکر مناسب است. بسیاری از افرادی که قصد کسب درآمد از باینری آپشن را دارند باید بروکر مناسب با توجه به امکانات و ابزارهایی که در اختیار شما قرار می دهد انتخاب کنید. وب سایت های زیادی مثل olymptrade، iqoption ، alpari و…هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.
• یکی از بزرگترین مشکلات بروکر ها این است که هر کدام دارای پنل متناسب با خودش است. به عنوان مثال ابزارهای هرکدام از این بروکرها با هم متفاوت است. برای شروع پیشنهاد می کنم از سایت الیمپ ترید استفاده کنید که در ادامه نحوه ثبت نام در الیمپ ترید را به صورت کاملاً تصویری به شما آموزش خواهیم داد. برای این که بتوانید وارد میز معامله شوید و کسب درآمد کنید باید داخل یکی از بروکرها ثبت نام کنید.
• آموزش ثبت نام در الیمپ ترید
• همان طور که گفتیم برای شروع و کسب درآمد از سیستم های باینری آپشن باید یک بروکر مناسب انتخاب کنید. بهترین بروکر الیمپ ترید است که امکانات زیادی را برای تحلیل تکنیکال به شما می دهد. فقط یک مشکلی که وجود دارد این است که سایت الیمپ ترید کشور ایران را تحریم کرده است. البته در ادامه به صورت کاملاً تصویری به شما یاد خواهیم داد که چطور در ایران داخل سایت الیمپ ترید بدون هیچ مشکلی ثبت نام کنید.
• ۱- اولین مرحله برای ثبت نام در الیمپ ترید باید به آدرس https://olymptrade.com/platform بروید. برای ثبت نام باید حتما ازvpn استفاده کنید. در هنگام ثبت نام ممکن است با پیغام زیر مواجه شوید.

2- برای این که بتوانید در داخل ایران در سایت الیمپ ترید ثبت نام کنید باید با آی پی سنگاپور وارد شوید. برای این کار هم داخل وی پی ان تان کشور سنگاپور را انتخاب کنید و سپس وارد لینکی که در بالا گفتم بشوید. طبق تصویر زیر بر روی گزینه Registrationکلیک کنید و مشخصات تان را وارد کنید.

• فقط به این نکته توجه کنید که ممکن است برای ثبت شماره موبایل کد ایران را نداشته باشد. طبق تصویر زیر +98 را وارد کنید و سپس پس شماره موبایلتان را بدون صفر بزنید. بعد از اینکه اطلاعات تان را دقیق وارد کردید وارد سایت الیمپ ترید میشوید.
• در تصویر بالا محیط باینری آپشن را مشاهده میکنید که در تصویر بالا قسمت های مهم را برای شما مشخص کردیم.

• فقط به این نکته هم توجه کنید که بیشتر از یک بار با سیستم شخصی تان ثبت نام نکنید چون ممکن است حساب های تان را ببندند و دیگر نتوانید ثبت نام کنید.
• ۳- بعد از اینکه حساب تان را ایجاد کردید با توجه به استراتژی مد نظرتان باید در دموی سایت الیمپ ترید تمرین کنید تا دست تان پر شود. به این نکته توجه کنید که حتماً باید حداقل ۲ یا ۳ هفته برای تمرین کردن زمان بگذارید. بعد از این که دست‌تان پر شد می توانید حساب تان را شارژ کنید و وارد پیش بینی معاملات بشوید.
• ۴- بعد از این که دو الی سه هفته تمرین کردید باید حساب تان را شارژ کنید تا بتوانید با پیش‌بینی معاملات سود کنید. اگر استراتژی داشته باشید و بتوانید درست پیش بینی کنید هر مقدار پولی که بابت پیش بینی معاملات قرار بدهید تا 82 درصد سود می کنید. به عنوان مثال اگر وارد یک معامله ۱۰ دلاری شوید و درست پیش بینی کنید 8 دلار و 20 سنت سود می کنید.
• ۵- البته برای شارژ کیف پول الیمپ تان باید یک حساب در صرافی آنلاین بسازید. ساختن حساب در صرافی های آنلاین کار بسیار ساده ای است و در کمتر از از ۵ دقیقه می توانید حساب صرافی آنلاین تان را بسازید.
• شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا باید در صرافی آنلاین حساب داشته باشیم؟ برای اینکه بتوانید سود معاملات تان که دلار هست را به تومان تبدیل کنید باید از سایتهای صرافی آنلاین استفاده کنید. برای اینکه چنین سایت هایی را پیدا کنید باید عبارت صرافی آنلاین را داخل گوگل جستجو کنید و داخلی یکی از سایت هایی که به شما به نمایش نشان داده می شود ثبت نام کنید. کار با این سایت ها بسیار راحت است و در کمتر از چند دقیقه می توانید که ثابت آن را تشکیل بدهید.
• ۶- ساخت کیف پول بیت کوین در بلاک چین‌:
• برای این که بتوانید حساب الیمپ تان را شارژ کنید باید در بلاک چین کیف پول بیت کوین تشکیل دهید و مبلغ را به کیف پول بلاک چین انتقال دهید و سپس به الیمپ تان بریزید. ساخت کیف پول در بلاک چین هم کار بسیار ساده است و در کمتر از دو دقیقه می توانید حساب تان را ایجاد کنید. البته داخل دوره به صورت کاملا عملی نحوه ساخت حساب در صرافی های آنلاین و ایجاد کیف پول را آموزش داده ام.

اما حالا شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چطور می توانیم سود کنی؟ موفقیت در باینری آپشن در دو گزینه خرید( دکمه سبز رنگ) و فروش( دکمه قرمز رنگ) است. شما با توجه به زمان معامله ای که تعریف می کنید باید پیش بینی کنید که فلان ارز مثلاً بیت کوین در حال خرید است یا فروش. اگر نمودار در حال صعود بود باید بر روی دکمه سبز رنگ کلیک کنید. اگر نمودار در حالت نزولی بود باید بر روی دکمه قرمز رنگ کلیک کنید. اگر معامله تان با موفقیت بسته شود سود معامله به کیف پول تان اضافه می شود.

، حالا که ما اطلاعات اولیه ای از نحوه کار باینری آپشن را در بالا توضیح دادیم، اجازه دهید که یک مثال ساده برای آموزش باینری آپشن بیاوریم:
فرض کنید که تصمیم دارید بر روی جفت ارز یورو دلار با این دیدگاه که افزایش خواهد داشت ترید انجام دهید. قیمت کنونی جفت ارز عدد 1.3000 می باشد و شما معتقدید که بعد از یک ساعت یورودلار به قیمت بالاتری از سطح جاری خواهد رفت.
سپس شما به پلتفرم معاملاتی بروکر خودتان می روید و می بینید که نرخ بازگشت سرمایه (payout) بر روی قراردادهای 1 ساعته ، 79% می باشد. شما بعد از بررسی های مناسب نهایتا تصمیم میگیرید که Call یا Up را انتخاب کرده و با ریسک 100$ این ترید را انجام دهید. در بازار فارکس شما می توانید به صورت مشابه وارد پوزیشن خرید در جفت ارز یورو/دلار شوید.

سناریوی های نهایی پس از انتخاب گزینه Call

قیمت در هنگام انقضا زمان یک ساعته بالاتر از قیمت Strike یا قیمت ورود به Call می باشد.
79$ = 79% * 100$
179$ = 79$ + 100$
شما در حساب خودتان اکنون 197 دلار دارید.
قیمت در هنگام انقضا زمان یک ساعته برابر و یا کمتر از قیمت Strike یا قیمت ورود به Call می باشد.
شما در این معامله می بازید و 100$ از حساب شما کسر می شود.
همانطور که در جدول بالا مشاهده می کنید، میزان ریسک شما محدود به همان مبلغ وثیقه (premium) می باشد. در این معامله شما بیشتر از این مقدار (100 دلار) را از دست نخواهید داد. بر خلاف ترید در بازار فارکس که ضررهای شما اگر قیمت بر خلاف پیش بینی شما حرکت کند می تواند بیشتر از این مقدار شود، میزان ریسک ترید در این باینری آپشن کاملا محدود می باشد.

نرخ بازگشت سرمایه پی آوت payout)) در باینری آپشن:

خب، حالا که ما متوجه چگونگی انجام یک ترید باینری ساده را متوجه شدیم، فکر می کنیم وقت آن باشد که بدانیم پی آوت ها چگونه محاسبه می شوند.
معمولا پی آوت بر اساس سایز سرمایه ای که شما در هر ترید وارد می کنید، توجه به این مساله که شما در هنگام بستن معامله در سود یا ضرر هستید، نوع آپشن معاملاتی و نرخ کمیسیون بروکر تعریف خواهد شد.
در مثال قبل، شما بر روی ترید یورو دلار این معامله را بسته اید که در یک ساعت بعد از ورود شما به معامله قیمت این جفت ارز بالاتر از 1.3000 خواهد بود و بروکر شما به شما پیشنهاد پی اوت 79% را داده است. فرض کنیم که پیش بینی شما محقق شده و شما از این معامله با سود خارج می شوید. بنابراین شما به عنوان پی اوت 79$ می گیرید.
100 دلار (سرمایه اولیه شما) + 79 دلار (97% از سرمایه اولیه شما) = 179 دلار
به نظر ساده است. اما هیجان زده نشوید. شما باید بدانید که یک فرمول برای تمام محاسبات پی اوت نداریم . بر روی پی اوت عوامل دیگری نیز تاثیر دارند.

فاکتورهای تاثیرگذار بر روی پی اوت

هر بروکری نرخ پرداخت (پی اوت) مخصوص به خود را دارد. به طور متوسط این نرخ در بین بروکرها بین 70% تا 92% بوده و البته بروکرهایی هم وجود دارد. که 65% نیز می باشند. فاکتورهای مختلفی بر روی تعریف این نرخ تاثیر میگذارد.
بازاری که بر روی آن ترید می شود و زمان انقضایی که انتخاب می شود دو عامل مهم در تعیین نرخ پی اوت می باشند. در حالت معمول، بازارهایی که جریان نقدینگی کمتری دارند و زمان انقضاهایی که بلندتر هستند ، درصد پی اوت کمتری دارند.
همچنین نرخ کمیسیون بروکر عامل دیگری است که بر روی درصد پی اوت تاثیر میگذارد. بعد از این مطالب، بروکرها برای شما و تریدرها فضایی را فراهم می کنند تا شما بتوانید ایده ها و پیش بینی های خودتان را در بازار مورد معامله قرار دهید و بروکرهای باینری آپشن نیز باید بتوانند خودشان را برای این مطلب تنظیم کنند. نرخ کمیسیون در بین بروکرها بسیار متفاوت بوده، اما از آنجایی که تعداد زیادی بروکر سیستم باینری آپشن را ارائه می دهند زیاد بوده و روز به روز نیز در حال افزایش هست، به جهت رقابت بین این بروکرها نرخ پی اوت در گذر زمان افزایش پیدا می کند.

وقتی یک معامله باینری آپشن بسته می شود

همانطور که قبلا گفته شد، باینری آپشن ها معمولا به صورت معاملات “همه یا هیچ” هستند که در آنها پی اوت (سود) یا ضرر تنها در زمان انقضای زمان معامله مشخص می شود، اما برخی بروکرها وجود دارند که در آنها به شما اجازه داده می شود تا یک ترید باینری آپشن را زودتر از موعد سررسید زمانی آن ببندید.
این حالت معمولا به نوع آپشن بستگی دارد، و معمولا در یک مدت زمان و تایم فریم مشخصی قابل اجرا می باشد. (به عنوان مثال بستن زود هنگام 5 دقیقه بعد از باز کردن ترید و تا 5 دقیقه قبل از زمان انقضای معامله قابل اجرا می باشد.) در این حالت بروکرهایی که اجازه می دهند شما زودتر از زمان انقضا معامله خود را ببندید درصد پی اوت کمتری دارند.
وقتی شما در همچین سیستمی ترید کنید معمولا ارزش پی اوت متناسب با میزان و چگونگی حرکت قیمت در مدت زمان معامله تعیین می شود.
به عنوان مثال، وقتی شما گزینه Put یا Down (نزول) را انتخاب می کنید، ارزش این معامله هر چقدر قیمت از قیمت ورود پایینتر برود ، بیشتر می شود. به این معنی که متناسب با فاصله گرفتن قیمت از نقطه ورود، پی اوت شما نیز در زمان بستن بیشتر می شود ( اما بیشتر از ماکزیمم مقدار پی اوت توافق شده نخواهد شد).

بالعکس، اگر قیمت بازار بالاتر از قیمت ورود به ترید نزول برود، پولی که از دست خواهد رفت و ارزش معامله جاری کاهش می یابد و ضرر شما در صورت بستن زودتر از موعد این ترید نسبت به پولی که در انتها از دست میخواستید بدهید (سرمایه اولیه ورود به ترید) کمتر می باشد.
البته در هر دو حالت، مقدار کمیسیون بروکر بر روی مقداری پی اوت در هنگام بستن پوزیشن تاثیر دارد.
بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرید وارد سیستم ترید باینری بشوید، از جستجوی کافی خود و فهمیدن عوامل تاثیر گذار بر درصد پی اوت و مقدار پی اوت بروکر مربوطه آگاه و مطلع بشوید.
دو نوع قرارداد باینری آپشن وجود دارد Call یا Put

آپشن Call – آپشن Put – وثیقه

آپشن Call به سرمایه گذار اجازه می دهد که کالایی را در یک قیمت از پیش تعیین شده بخرد. اگر سرمایه گذار انتظار دارد که کالای مذکور قبل از تاریخ انقضای قرارداد از قیمت اولیه بالاتر می رود، آپشن Call را انتخاب می کند.
از طرف دیگر، انتخاب گزینه Put به خریدار این حق را می دهد که کالایی را که خریده به انتخاب خودش به فروش برساند. بنابراین اگر او فکر می کند که قیمت آن کالا در بازار ، قبل از زمان انقضای معامله به زیر قیمت اولیه نزول خواهد کرد، می تواند آپشن Put را انتخاب کند.
قیمت خرید یک آپشن همچنین به نام (Premium) وثیقه نیز نامیده می شود و زمانی که شما یک آپشن را خریداری می کنید میزان Premium یا همان وثیقه حداکثر میزان ریسک و ضرر احتمالی شما خواهد بود. بنابراین، سود حاصل از ترید یک آپشن مقدار حرکت بازار از قیمت Strike منهای مقدار Premium در زمان انقضا می باشد.

مثالی عملی از استفاده از این قراردادها

به عنوان مثال، فرض کنید شما قصد خرید قطعه زمینی را دارید که قیمت کنونی آن 100,000 دلار می باشد. شما احتمال می دهید تا یکسال آینده قیمت این زمین 30,000 دلار افزایش بیابد، اما شما نمی خواهید 100,000 دلار خود را در این سرمایه گذاری هزینه کنید .
فروشنده زمین به شما پیشنهاد یک قرارداد آپشن در قیمت 100,000 دلار (قیمت اولیه) به مدت یکسال از الان می دهد. او همچنین به شما پیشنهاد مبلغ 5,000 دلار جهت premium (وثیقه) می کند. به این معنی که شما موافقت می کنید بابت این قرارداد به فروشنده 5,000 دلار بپردازید و منتظر بمانید تا ببینید قیمت زمین بالا خواهد رفت یا خیر.
فرض کنید در یکسال، ارزش زمین به 130,000 دلار افزایش می یابد. شما تصمیم میگیرید قرارداد خود را اجرایی کرده و زمین را در قیمتی که قبلا توافق شده بوده (Strike Price) خریداری نمایید. به صاحب زمین 130,000 دلار می پردازید و اکنون شما صاحب زمین هستید. سود شما بر روی معامله این زمین برابر است با قیمت جاری زمین منهای قیمت خرید آن (Strike Price) + مبلغ وثیقه یا بعبارتی :
$25,000 = ($100,000 + $5000) – $130,000
حالت دیگر این است که فرض کنید بعد از یکسال قیمت زمین به 80,000 دلار افت می کند. شما متعهد نیستید که قرارداد را اجرایی کنید و قطعا تصمیم میگیرید که به علت افت قیمت آن زمین را خریداری نکنید. تنها پولی که شما در این صورت از دست خواهید داد همان 5000 دلار وثیقه می باشد که به فروشنده ی آپشن پرداخت کرده بودید. همانگونه که می بینید آپشن ها جایگزین مناسبی برای ترید در بازار هستند، چرا که میزان ریسک آنها محدود است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر