موضوعات وبسایت : سلامت

نمونه دادخواست طلاق از طرف مرد

نمونه دادخواست طلاق از طرف مرد

نویسنده : علیرضا | زمان انتشار : 21 آبان 1399 ساعت 20:10

تعداد مشاهده این مطلب: 31,747 مرتبه

995459965%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87%20%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%20%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%82%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B7%D8%B1%D9%81%20%D9%85%D8%B1%D8%AF.jpg

برای مشاوره این که نمونه دادخواست طلاق از طرف مرد

برای مشاوره این که نمونه دادخواست طلاق از طرف مرد

طلاق در لغت به معنای بیزاری ، جدایی ، مترکه ، رهایی می باشد که همانطور که از معنای آن استنباط می شود ابزاری است برای جدایی زن و مرد و به عبارت دیگر خاتمه رابطه زناشویی میان زن و مرد شناخته می شود  که متاسفانه با افزایش امار طلاق اثرات مخرب در جامعه بر جای می گذارد .

بر طبق قانون مدنی و در کشور ما طلاق به سه روش انجام می شود : طلاق از طرف زن و طلاق از طرف مرد و همچنین طلاق توافقی که همانطور که از عنوان آن مشخص است طلاق از طرف زن طلاقی است که زوجه به دلیل نقض یکی از شروط ضمن عقد یا به دلایل موجه قانون دادخواست طلاق می دهد و در طلاق توافقی طرفین با توافق از یکدیگر جدا می شوند .

همچنین در طلاق از طرف مرد ، زوج تقاضای طلاق می دهد تقاضای طلاق از طرف مرد مانند قانون مدنی سابق نیست که مرد به راحتی بتواند تقاضای طلاق بدهد بلکه در قانون جدید مرد در صورت وجود شرایط مقرر قانونی می تواند طلاق بگیرد بر این اساس زوج بعد از مراجعه به داوری و صدور حکم داوری ، طرفین باید حکم داوری را به دادگاه ارائه کنند و دادگاه خود به بررسی مجدد موضوع خواهد پرداخت و در صورتی که سازش میان زن و مرد  را ناممکن دانست ، اقدام به صدور گواهی عدم امکان سازش می نماید .

دفتر ازدواج و طلاق نیز تنها پس از دریافت گواهی عدم سازش است که اقدام به اجرای صیغه طلاق و ثبت آن خواهد نمود و قبل از مراجعه به دادگاه و طی کردن پروسه طلاق لازم است زوج دادخواست طلاق را تنظیم نماید به همین دلیل در این مقاله به بررسی نمونه دادخواست طلاق از طرف زوج ( شوهر ) و تنظیم و نوشتن دادخواست دادخواست طلاق از طرف مرد می پردازیم .



نمونه فرم دادخواست برای ارائه به دادگاه نخستین

نمونه فرم دادخواست طلاق از طرف زوج ( شوهر ) برای ارائه به دادگاه نخستین در ذیل قرار داده ایم :

1561394883_%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87%20%D9%81%D8%B1%D9%85%20%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA..png


instagram.gif

تنظیم و نوشتن دادخواست دادخواست طلاق از طرف مرد

نحوه نوشتن و تنظیم نمونه دادخواست طلاق از طرف زوج ( شوهر ) به طور کلی به صورت زیر می باشد اما با توجه به شرایط هر فرد و نوع پرونده وی تغییراتی در آن به وجود می آید . 

خواهان : ...... مشخصات زوج ( شوهر )

خوانده : .......... مشخصات زوجه ( زن ) 

وکیل یا نماینده قانونی : ........ ( در صورت داشتن وکیل ، نام و نام خانوادگی و مشخصات وکیل نوشته می شود ) 

خواسته یا موضوع و بهای آن : تقاضای طلاق ( صدور گواهی عدم امکان سازش )

دلایل و منضمات دادخواست  : 1 – فتوکپی مصدق عقدنامه
شرح دادخواست : 
سلام با احترام به استحضار می رساند : 
با توجه به عقد نامه پیوستی اینجانب ...... ( خواهان ) و زوجه خانم ...... به تاریخ ........ با عقد دائم ازدواج نموده ایم . مدت ....... سال / ماه از زندگی مشترک می گذرد . حاصل زندگی .... فرزند ..... ساله می باشد ( هیچ فرزندی نداریم .) حال توجها به اختلاف و ناراحتی های پیش آمده و عدم امکان ادامه زندگی مشترک و سوء رفتار نامبرده به استناد ماده 1133 قانون قانون مدنی تقاضای رسیدگی و صدور حکم نامبرده را دارم .
شرایط : تقاضای صدور حکم به حضانت اینجانب .... برای فرزندم را دارم . از لحاظ مالی معسر بوده و تقاضای تقسیط مهریه زوجه ام را دارم . ( مهریه را یکجا پرداخت می کنم ) اجرت المثل کاری همسرم را تا روز طلاق با تعیین مبلغ از طرف دادگاه به صورت یکجا می پردازم . 

 
منبع : کتاب نحوه عملی تنظیم و نگارش انواع دادخواست ، تالیف منصور اباذری فومشی


برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این که نمونه دادخواست طلاق از طرف مرد در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون این که نمونه دادخواست طلاق از طرف زوج مرد پاسخ دهند .

channel1.png

سوالات متداول


1- آیا مرد می تواند تحت هر شرایطی طلاق بگیرد ؟

خیر یک سری مراحل برای طلاق از طرف مرد وجود دارد که در این مقاله توضیح داده شده است .



2- موضوع خواسته در دادخواست طلاق چیست ؟

در دادخواست طلاق ، مقابل موضوع خواسته باید تقاضای طلاق نوشته شود که توضیحات آن در متن مقاله نوشته شده است .



3- در دادخواست طلاق ، در قسمت شرح دادخواست چه چیزی باید نوشته شود ؟

در قسمت شرح دادخواست پس از معرفی خود و زوجه دلیل دادخواست طلاق نوشته می شود و همچنین شرایط دیگری نیز ذکر خواهد شد که در متن مقاله توضیح داده شده است .



برای مشاوره این که نمونه دادخواست طلاق از طرف مرد

برای مشاوره این که نمونه دادخواست طلاق از طرف مرد

مطالب مرتبط:


برچسب ها:

طلاقدادخواست طلاق

نظرات کاربران



افسانه

1398/12/22

مچکرازراهنماییتون


پاسخ مشاور: سلام و با سپاس از توجه شما.

محمد

1398/12/19

هیچ یک از سایتها مطلبی رو که من بدبخت نوشتم جواب ندادن فقط هدف خودشونو توضیح میدن ،جواب اینکه منه نوعی تو ده تا سایتم نوشتم واسه طلاق دادن خانومم از چه ارگانی باید شروع کنم از مجتمع قضایی دادگاه خانواده یا نه دفاتر الکترونیکی قضایی؟؟؟؟خواهشا همین سئوالمو جواب بدید که من صبح کجا برم تشکر

btn-send.jpg

نظر شما تا حداکثر 3 روز کاری تایید و نمایش داده خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر