موضوعات وبسایت : سلامت

حكم نزديكي از پشت با همسر اهل سنت

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 20 اسفند 1398 ساعت 16:19

آیا نزدیکی با همسر از پشت (مقعد) موجب طلاق زن می شود؟

چرا مجامعت با همسر از راه مقعد حرام است؟ و اگر کسي اين کار را بکند از نظر شرعي چه مجازاتي دارد؟ آيااين که ميگويند بعد از اين کار همسرش طلاق ميشود صحيح است؟

الحمدلله؛

علت حرام بودن نزديکي با همسر از مقعد اين حديث پيامبر صلي الله عليه وسلم است که مي فرمايند: «ملعون من أتى امرأة في دبرها»

يعني:هر کسي که بخواهد از عقب با زنش نزديکي کند ملعون است.و اين حديث در صحيح جامع الصغير الباني موجود است.

و باز مي فرمايند: (من أتي حائضا أو امرأة في دبرها أو کاهنا فصدقه بما يقول، فقد کفر بما أنزل علي محمد) «هر کسي با حائضي يا با زني در غير محل نسل جماع کند يا نزد کاهني برود و او را تصديق نمايد، به آنچه بر محمد نازل شده کفر ورزيده است».ابوداود (3886)

و پيامبر صلي الله عليه وسلم به ما خبر داده اند که هرگونه که بخواهيد مي توانيد با زنانتان نزديکي کنيد چه از جلو و عقب به شرطيکه در محل طبيعي و تولد فرزند دخول صورت گيرد و شکي نيست که مقعد مکان طبيعي و تولد فرزند نيست.

بنابراين براساس نهي پيامبر صلي الله عليه وسلم بر انجام اين عمل زشت و قبيح که از نظر پزشکي هم ثابت شده كه چه مضراتي براي هر دو نفر دارد، نزديکي از مقعد حرام و از گناهان بزرگ محسوب مي شود. فطرت  پاك  وطبع  سليم  از  عمل  لواط  با  همسرنفرت  دارد  و آن  را  نمي‌پذيرد  و  شريعت  اسلام  نيز  آن  را  حرام  نموده  است‌.

اما کسي که مرتکب اين گناه مي شود خود را مشمول عقاب و عذاب در آخرت مي کند مگر آنکه توبه کرده و هرگز مرتکب چنين قباحتي نشود، البته برخي از علما گفته اند که اين عمل موجب تعزير (تنبيه از طرف حاکم شرع) است؛

ابن تيميه‌ گويد: هركس  از  پشت  با  زنش  نزديكي‌كند و مرتكب  عمل  لواط  شود،  اگر زنش  از  او  اطاعت ‌كند  و  بدين  عمل  تن  در دهد  هر  دو  مورد  تعزير شرعي  قرار مي‌گيرند  و اگر  زن  اطاعت  نكند  بايد  اين  زن  و  شوهر  از هم  جدا كرده  شوند  همانگونه‌ كه  دو  نفر  فاجر كه  مرتكب ‌گناه  مي‌شوند  از  هم  جدا كرده ‌مي‌شوند. (فقه السنه سيد سابق)

اما آنکه برخي از عوام مي گويند که نزديکي از مقعد موجب طلاق مي شود، حرف نادرست و بي اساسي است و بيشتر بين عوام الناس شايع است زيرا هيچ دليلي از شرع وارد نشده است که نزديکي از مقعد با همسر موجب طلاق باشد.

والله اعلم

وصلي الله وسلم علي محمد وعلى آله وأصحابه والتابعين لهم بإحسان إلى يوم الدين

سايت جامع فتاواي اهل سنت و جماعت

IslamPP.Com




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر