موضوعات وبسایت : سلامت

نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر

نمونه لایحه دفاعیه تجدید نظر

نویسنده : نادر | زمان انتشار : 24 اردیبهشت 1400 ساعت 13:33

gardanandeh ژانویه 14, 2019 آموزش حقوق, مشاوره حقوقی, وکیل ملک 1,253 بازدید

در این پست به موضوع نمونه لایحه جوابیه تجدید نظر خواهی علیه تجدید نظر خواه با موضوع فک رهن از سند ملکی خواهیم پرداخت که در واقع نشان دهنده امکان اعتراض به رای تجدید نظر در موضوع حقوقی فک رهن از سند است. در واقع این نمونه لایحه جوابیه تجدید نظر خواهی مربوط است به موضوع دعاوی ملکی و البته فک رهن از سند. ما کوشش کرده ایم که برای هر بخش از این متن یک عنوان نیز در نظر بگیریم علاوه بر عنوان اصلی که جوابیه تجدید نظر خواهی علیه تجدید نظر خواه فک رهن است.

%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AD%D9%87-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%87-%D8%AA%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C.jpgنمونه لایحه جوابیه تجدید نظر خواهی

جوابیه تجدید نظر خواهی فک رهن از سند ملکی

ریاست محترم دادگاه و مستشار محترم دادگاه تجدید نظر استان فارس .
با درود و احترام.

احتراما؛ به وکالت از تجدید نظر خوانده، آقای ————، در پرونده کلاسه ———- موضوع پرونده الزام به فک رهن از سند ملکی ، در مقام لایحه جوابیه ، در جهت تایید دادنامه به شماره —————– صادره از شعبه محترم ————- دادگاه حقوقی بدوی شیراز ، دفاعیه معروض می دارد.

موکل ، تجدید نظر خوانده ، پیرمردی هفتاد ساله و فرهنگی ست که تمام اندوخته و دارایی وی همین ملک مسکونی موضوع پرونده است که به علت ضمانت از تجدید نظر خواه و در نتیجه بدهی های شخص تجدید نظر خواه به شرکت لیزینگ ——— ، اجراییه برای توقیف ملک موکل نگون بخت صادر شده و متاسفانه اینجانب اطلاع دارم که موکل حتی پس اندازی جهت تهیه محل سکونت جدید ندارد و در وضعیت تاسف باری ست و از شما خواشمندم در خصوص موکل بی تقصیر ، به لحاظ حداقل ، قائده انصاف ، با احتیاط بیشتری تصمیم گیری فرمایید؛

موکل مطابق با قرارداد عادی مورخ —-، بنا به درخواست تجدید نظر خواه و برای تجدید نظر خواه به مدت پنج سال سند منزل مسکونی خود را به رهن شرکت لیزینگ ———- می گذارد تا خود شخص تجدید نظر خواه بتواند از تسهیلات قابل توجه و دریافت خودرو بیل مکانیکی از شرکت مذکور ( به نحو اجاره به شرط تملیک ) بهرمند گردد که نتیجتا نیز ، تجدید نظر خواه موفق به دریافت این تسهیلات بسیار قابل توجه می گردد؛ (البته اسناد دریافت تسهیلات و بیل مکانیکی، توسط تجدید نظر خواه با ضمانت ملک مسکونی موکل، ضمیمه پرونده است و در صورت نیاز درخواست استعلام از آن شرکت و هم اداره ثبت اسناد و املاک دارد؛ و البته این موارد مورد قبول تجدید نظر خواه نیز، می باشد؛)

حال متاسفانه پس از حدودا هفت سال از تاریخ اتمام تعهد پنج ساله موکل جهت در رهن گذاشتن ملک مسکونی خود مطابق با قراداد مورخ —–، تجدید نظر خواه نه تنها اقدامی در جهت فک رهن از منزل مسکونی به عمل نیاورده بلکه حتی بدون پرداخت حتی یک قسط از بدهی های خود به آن شرکت، با خیالی آسوده نظاره گر توقیف دارایی موکل است و در طی این هفت سال، بنا به ادعای موکل صرفا با قول های واهی و اعتماد سازی از انجام تعهد، شانه خالی نموده است.

هم اکنون نیز با ارایه یک برگ کپی مورخ — که موکل نیز ادعا چنین سندی را امضا ننموده، در حال انحراف مسیر تعهد در انجام مسولیت و فک رهن از سند موکل است ، بدین نحو که وانمود می نماید شخصی به نام ———- متعهد فک رهن است و وی هیچ گونه مسوولیتی ندارد؛ و این در حالی است که بنا به اطلاعات رسیده به موکل ، این شخص (————) ورشکست شده و در حال تحمل زندان و.‌… است!!! و مشخص نیست تجدید نظر خواه در حال به فعلیت رساندن چه افکاری می باشد.

جلسه دادرسی بدوی و دادنامه

من حیث المجموع، با امعان نظر به ادعای تجدید نظر خواه و اظهارات وی در جلسه دادرسی بدوی ،صرف نظر از انصاف، به جهات ذیل ،خلاف اصول حقوقی است:

  1. اصالت قراداد عادی مورخ —– توسط تجدید نظر خواه ، بنا به اظهارات وی در جلسه دادرسی بدوی و هم با توجه به اظهارات وکیل محترم ایشان در خط چهاردهم صفحه دوم لایحه تجدید نظر خواهی ، مورد تایید واقع شده است، و لذا بنا به اصل صحت قرارداد و اصل لزوم قراردادها ، فسخ این قراداد و تعهد، خلاف اصل است، و آن چه تجدید نظر خواه به عنوان دلیل خلاف اصل، ارائه نموده ،یک برگ کپی مورخ است که صرف نظر از ماهیت معنای آن ، هم موکل ،و هم شهود و مسجلین این سند ( یکی از مسجلین سند مذکور ، حاضر در جلسه دارسی بدوی ، به نام ——- در قسمت اضهارات شهود ) در جلسه دادرسی اظهار داشته اند چنین سندی را ندیده و تا بحال امضا ننموده اند.
  2. تجدید نظر خواه در برابر درخواست موکل مبنی بر ارائه اصل قراداد مورد ادعای وی مبنی بر فسخ قراداد ،عاجز، و مطابق با اصول، سند مذکور از عداد دلایل وی خارج، که این موضوع اساسی در جلسه دادرسی و هم در خط پانزدهم صفحه دوم دادنامه صادره از دادگاه محترم شعبه —— بدوی به آن اشاره شده است.
  3. جلب اعتراض ثالث نیز که تنها متکی به این دلیل واهی ( برگ کپی با این توصیفات حقوقی ) بوده است به لحاظ عدم رعایت تشریفات اساسی در جلب ثالث (عدم ارائه دلیل موجه و با قابلیت استناد حقوقی و محکمه پسند در جلب ثالث و هم عدم رعایت دیگر تشریفات شکلی قانون آن ) موقیعیت حقوقی نداشته و موجب تاخیر در رسیدگی بوده که این مهم نیز در دادنامه مذکور مورد استناد قرار گرفته است.

علی هذا از مقامات محترم دادگاه تجدید نظر استان فارس ، در خواست تصمیم شایسته دارد.

وکیل ملکی در شیراز

در صورت نیاز به وکیل ملکی در شیراز شما می توانید با شماره تماس های رسمی ارائه شده در وبسایت و در بخش زیر و کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید. باید توجه داشت که وکلای پایه یک شیراز هر کدام در یک یا چند زمینه معمولا دارای تخصص هستند برای نمونه دعاوی خانواده مشخصا به وکیل طلاق توافقی نمی تواند سپرده شود یا دعاوی کیفری نمی تواند به وکیل چک حقوقی سپرده شود… شماره تماس ها و راه های ارتباطی رسمی:

تلفن: 09217989533 / نشانی رایانامه info at dashtiali dot ir

همچنین ببینید

%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AD%D9%87-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D9%85%D9%81%D8%B3%D8%AF-%D9%81%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B1%D8%B6-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%87%D8%AC%D9%86-310x165.jpg

نمونه لایحه دفاع مفسد فی الارض و انتشار تصاویر مستهجن

در این پست به ارائه یک نمونه از لایحه دفاع مفسد فی الارض با موضع …

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر